גיבור היום: ישי אבוטבול חילץ את בן ה- 4 מהדירה הבוערת


להאזנה לתוכן:

ישי, היה לגמרי במקרי בבית הוריו באשדוד, כאשר דירה בבניין סמוך החלה לבעור. בתעוזה ראויה לשבח, הציל ישי פעוט בן ארבע שהיה נעול בדירה לבדו. "שמעתי את הבכי מתוך הדירה וראיתי את העשן הכבד. אמרתי לעצמי שאני לא הולך משם עד שאני מחלץ את הילד", מספר ישי. בכיבוי אש מציינים לשבח את פעילותו של ישי, שתגובתו המהירה הצילה את חיי הפעוט

צירוף מקרים נדיר או יד מכוונת משמיים? את אירועי יום שלישי השבוע יזכור ישי אבוטבול עוד זמן רב. ישי (33) הוא רב סרן בצבא ומשרת בצפון הארץ. ביום שלישי השבוע הוא היה בבית הוריו בשעות הבוקר לאחר שלא חש בטוב ונשאר יום נוסף בבית. גם הוא לא ידע שתוך שעות ספורות הוא יהפוך לגיבור מקומי שמחלץ ילד בן 4 מדירה בוערת.

אחותו של ישי, שעובדת בכיבוי אש אזור אשקלון, התקשרה באותו היום בסביבות השעה 10:30 לבית הורי. היא סיפרה להם שמספר בניינים מהם יש דירה שעולה באש וצוותי הכיבוי בדרך לשם. ישי, ששומע על השריפה, מחליט למהר למקום ואולי יוכל לסייע לצוותי ההצלה.

"אני מגיע למקום בריצה ורואה התקהלות גדולה בכניסה לבניין. בקומה העליונה יש עשן סמיך שיוצא מהדירה. אני רץ למעלה ורואה שני ילדים קטנים, כנראה מהדירה הסמוכה לדירה הבוערת, שדופקים חזק על הדלת שממנה יוצא עשן. אני מתקרב לדלת ושומע קול בכי של ילד בתוך הדירה", מספר ישי על הרגעים הראשונים שהבין שבדירה הבוערת יש ילד לכוד.

ישי, אב לשלושה ילדים, מתחיל לבעוט בחוזקה בדלת הפלדלת, אך היא לא נפתחת. "ניסיתי ממש בכל הכוח לשבור אות הדלת, אך ללא הצלחה", הוא מספר. לפתע הוא רואה את ארון החשמל ומחליט להוריד את השאלטר בדירה כדי לנסות למזער את השריפה בפנים. "אני פותח את ארון החשמל, מוריד את השאלטר ופתאום אני רואה מפתח של פלדת. אני לוקח אותו ומנסה לפתוח איתו את הדלת... והיא נפתחת", מספר ישי. 

מתוך הדירה הבוערת נפלט עשן כבד ושחור. בפנים חושך ורק מבין העשן ממשיך ישי לשמוע את זעקות העזרה של הילד. "הדירה הייתה חמה מאוד והרבה עשן. אי אפשר היה לראות כלום מטר קדימה. ביקשתי מהשכנים שיביאו פנס או טלפון סלולרי ואחד הילדים הביא לי את הנייד שלו". ישי מתחיל לזחול על הרצפה, מתחת לעשן ומגיע למסדרון הדירה. מצד אחד בוער חדר ומצד שני החדר בו מתחבא הפעוט. "מצאתי אותו ליד התריסים, מנסה לנשום אוויר מבחוץ", מתאר ישי. הוא רץ לעבר הפעוט, עוטף אותו וביחד הם זוחלים מתחת לעשן לכיוון היציאה מהדירה. בכניסה לדירה הוא פוגש את הכבאי הראשון שהגיע לזירה, דורון פדובה, והוא מוסר לו את הפעוט. הכבאי פדובה מעביר את הילד לאיש איחוד הצלה דרום במקום, אברהם פורגס, שבודק את הילד עד להגעת צוות נט"ן של מד"א.

הכבאי פדובה סיפר לאחר האירוע כי "בלי עזרתו ואומץ ליבו של האזרח - יכול להיות שהאירוע היה נגמר אחרת לגמרי". גם מתנדב איחוד הצלה דרום, אברהם פורגס, סבור שלולא התגובה המהירה, הפעוט יכול היה לנשום את העשן הרעיל בדירה והנזק יכול היה להיות קשה יותר.

זמן קצר לאחר החילוץ הדרמטי, שב הגיבור המקומי לבסיסו בצפון הארץ. במרחק שלוש שעות נסיעה מאשדוד, אומר לנו ישי אבוטבול שעשה את הדבר הנכון והמתבקש מבחינתו – הצלת חיים. "יש לי שלושה בנים בבית. כששמעתי את הבכי בפנים, ידעתי שאני לא הולך משם עד שאני מצליח להגיע לילד הזה ולחלץ אותו", אומר ישי. לדבריו, מדובר בצירוף מקרים נדיר: אני תושב קיבוץ זיקים. הייתי אצל הורי כי ממש הייתי חולה ולא יכולתי להמשיך בנסיעה לביתי בזיקים. דקות לפני האירוע קמתי מהמיטה ופתאום אני מוצא עצמי בדירה אפופת עשן מחלץ ילד קטן... מישהו למעלה מאוד רצה שהילד הזה יצא ללא פגע", מסכם ישי.

חוקר שריפות מתחנת הכיבוי באשדוד פתח בחקירת האירוע. מהממצאים הראשוניים עולה כי הילד שיחק עם מצת שהיה בדירה, וכתוצאה מכך ניירות שהיו על השולחן בסלון עלו באש, הציתו שידת עץ וגרמו לשריפה. לדירה נגרם נזק, והוריו של הילד, אזרחי אריתריאה, ייחקרו בתחנת משטרת אשדוד בחשד לרשלנות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה