ביקורת על כיפת ברזל או העלבת עובד ציבור? בית המשפט יחליט


להאזנה לתוכן:

מיכאל אזולאי, תושב אשדוד שיצא לא פעם נגד מערכת יירוט הטילים "כיפת ברזל", קיבל לאחרונה זימון למשפט וכתב אישום על העלבת עובד ציבור. אזולאי, במאמר דעה שפרסם, האשים בכיר במשרד הביטחון בטרפוד הבאת תותח הלייזר להגנה על יישובי הדרום

בחודש ינואר 2009, במאמר דעה שכתב מיכאל אזולאי (62) מאשדוד באתר "סקופ - חדשות הגולשים", הוא תקף בחריפות את מערכת כיפת הברזל, שאז עדיין הייתה בשלבי פיתוח. זה היה בדיוק בעת מבצע עופרת יצוקה, אשדוד נכנסה לטווח הטילים, שאחד מהם הרג תושבת העיר ופצע רבים אחרים.

אזולאי, שבמשך השנים שלח עשרות מכתבים למערכות העיתונים, לשרים וחברי כנסת, ניסה לקדם את הבאת תותח הלייזר ליירוט טילים ומרגמות לישראל. אלה שמערכת הביטחון החליטה, משיקוליה שלה, שלא לתת לתותח הלייזר אפשרות להוכיח עצמו.

במאמר מעלה אזולאי ביקורת קשה כלפי סגן ראש מנהל פיתוח אמל"ח ותשתיות טכנולוגיות במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') יעקב נגל ומאשים אותו בהטעיית ראש הממשלה ושר הביטחון. עיקר הביקורת מיוחסת לכך שנגל טירפד לכאורה את הבאתו של תותח הלייזר שהיה אמור להעניק מענה ליישובי הדרום מפני איום הרקטות.

בכתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בקרית גת, נאמר כי אזולאי כתב בין היתר על נגל: "רואה אני בך את האשם והגורם העיקרי לכל מה שמתרגש עלינו עקב ירי הטילים במשך שנים באין מענה ופתרון טכנולוגי אחר בשטח. אני רואה בך את האחראי לחיי הסבל הבלתי ייאמן ולחיי הסיוט והאימה בהם שרויים תושבים רבים חסרי אונים החשים היום כעלים יבשים הנידפים ברוח סערה. הכנסת חיילנו לרצועת עזה לטהר את קיני מחוללי הטרור וכל אבדותינו שם יחולו על ראשך ומאחל שלא יימצא מנוח לנשמתך על כל אשר אתה ושכמותך עוללתם לנו".

עוד נכתב בכתב האישום שתא"ל (מיל') נגל גילה על מאמר הדיעה כאשר ביקר בבית הכנסת בשבת ואחד מחבריו שאל אותו לגבי הפרסום. עוד מצוין שהפרסום הגיע אליו מעוד עשרות אנשים וגרם להעלבתו.

בשיחה עם כתב "המגזין", תוהה אזולאי מה מטרת כתב האישום והאם מדובר בניסיון לסתימת פיות. "אני הופתעתי מאופי מכתב האישום. העלבת עובד ציבור זה במילים אחרות סתימת פיות אתה לא יכול להתגונן. אלו משפטים מאוד מאוד נדירים. מערכת הביטחון לא ספרה אף אחד ולא היה אכפת לה מאף אחד. היינו בבחינת כלבים נובחים אני אמרתי אני אעשה סוף לזה אני אפנה לבן אדם שמסמל בעיניי את המחדל. זה הכל", הסביר אזולאי את מאמר הדיעה שפירסם ב-2009.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה