חינוך חינם מגיל 3 - היום מתחילה ההרשמה ואשדוד נט עושה סדר


להאזנה לתוכן:

ההרשמה לגני הילדים החלה והורים רבים לא יודעים מה עליהם לעשות. בעיריית אשדוד הפיצו לבתי האב חוברת הסבר לפעולות הרישום. גם משרד החינוך העביר הנחיות ואשדוד נט מנסה לעשות קצת סדר בכל המידע

על פי החלטת ממשלת ישראל  מיום ה- 8.1.2012, תספק המדינה חינוך חינם החל מתחילת שנת הלימודים תשע"ג לילדים בגילאי 3-4 שילמדו בגני ילדים ציבוריים, כך שהורי הילדים יהיו פטורים מתשלום שכר לימוד. גני ילדים ציבוריים כהגדרתם בהחלטה - גני ילדים שבבעלות רשות מקומית או בבעלות תאגיד (דוגמת עמותה או חברה), הפועלים ברישיון כדין מכוח חוק פיקוח על בית-ספר.

בגנים אלו יספק משרד החינוך לגילאי 3-4 חינוך חינם כפי השתתפותו במימון בגני ילדים ציבוריים בהם מוחל היום חוק לימוד חובה, התש"ט- 1949, ובתנאי שבאותם גנים לא יגבה מההורים שכר לימוד. כאן המקום להדגיש שאין מדובר ביום לימודים ארוך. המדובר בגן ציבורי (עירוני) הפועל עד השעה 14:00 והורה שירצה בכך, יוכל להוסיף כסף לצהרון עד שעות אחר הצהרים.

מאחר והחלטת הממשלה האמורה לא תחול לגבי ילדים הלומדים בגני ילדים שאינם גני ילדים ציבוריים, כמצוין לעיל, נקראים מפעילי גנים אלו המבקשים לאפשר לתלמידיהם חינוך חינם,  לפעול להסדרת מעמדו של הגן כתאגיד. כמו כן, נדרשים המפעילים (שאינם רשות מקומית) לפנות בבקשה מתאימה, לאגף לחינוך מוכר שאינו רשמי במשרד החינוך, לשם קבלת רישיון לבעלות החדשה.

רישיון הפעלה יינתן לגן ילדים כגן ציבורי בהתאם להחלטה, ממועד שיעמוד בכל דרישות חוק הפיקוח על בתי-ספר, התשכ"ט-1969 (תאגיד+רשיון). יובהר כי קצב יישום החלטת הממשלה להעמדת כיתות גן חדשות לגילאי 3-4 יהיה בתהליך הדרגתי של 3 שנים בכפוף לפתרונות בינוי.

איך תהיה ההרשמה לגני הילדים (על פי הנחיות משרד החינוך):

1.         כל הילדים בגילאי 3-4, יקבלו מידע על הרישום באמצעות הרשות המקומית.

2.         הרישום לגן הילדים יתבצע על פי האמור בטבלה המצורפת לכתבה זו.

3.         רישום לגנים עירוניים, יעשה על פי קדימות תאריך הלידה והיבטים סוציואקונומיים.

4.         תאריכי הלידה לגילאי 3-4 לשנת הלימודים תשע"ג: 

גילאי 4   -  התאריכים: 10  בדצמבר 2007, א' בטבת התשס"ח   

            ועד: 27  בדצמבר 2008, ל' בכסלו התשס"ט      

גילאי 3   -  התאריכים: 28  בדצמבר 2008, א' בטבת התשס"ט

                   ועד: 17  בדצמבר 2009,ל' בכסלו התש"ע      

 

היערכות עיריית אשדוד לרישום לגני הילדים באשדוד:

זה מספר שנים שתושבי אשדוד, הורים לילדים בגילאי 3-6, מקבלים ערכת רישום הכוללת חוברת מידע באשר לתהליך הרישום בגני הילדים, תכניות קיימות בגנים, גנים ייחודיים ועוד. בשנים האחרונות, על מנת לחסוך בזמן ולהקל על ההורים את תהליך הרישום, מחלקת הרישום במינהל החינוך מעודדת את התושבים להשתמש באינטרנט ולבצע את הרישום מהבית, ממקום העבודה או מכל עמדת אינטרנט אפשרית.

"יש לציין כי מנתוני הרישום משנה קודמת, ניכרת מגמה ברורה של עלייה ברישום אינטרנטי" אומרת גב' סנדרה תורג'מן האחראית על הרישום במינהל החינוך ומדגישה כי "השנה חידשנו והוספנו שירות חדש: מוקד טלפוני לרישום ובירורים אשר מטרתו לאפשר לתושבים רישום ע"י מוקדנים שהיו זמינים לתושב גם לשאלות ובירורים".

החוברת המחלוקת לכל בתי האב בהם יש ילדים בגילאי רישום, מפורטת מאוד ומספקת כל מידע אפשרי אודות גני הילדים בעיר: רשימת הגנים וכתובותיהם (בצירוף מפה), חלוקת הגנים לסוגים (רגילים, ייחודיים וחינוך מיוחד), תהליכי רישום, מרכזים תומכים, גני יול"א, מועדי הרשמה וגילאי רישום לפי תאריכי לידה, רישום במרכז הרישום ורישום בקליק רישום באמצעות אתר האינטרנט.

במנהל החינוך מציינים כי תהליך הרישום השנה יהיה מורכב, בעקבות ועדת טרכטנברג שקבעה חוק חינוך חינם מגיל 3, ומביעים הערכה לגידול משמעותי ברישום של ילדים במערך הגנים העירוניים או לחלופין בגנים פרטיים בעלי רישיון משרד החינוך המוכרים כתאגיד או עמותה.

"בימים אלה מתגבשות הנחיות חדשות לכל התהליך, ולכן ישנן עדיין נושאים המתעדכנים מידי יום ע"י משרד החינוך" מסבירים במחלקת גני הילדים ומציינים שהעירייה תצטרך להיערך ולפעול בהתאם להנחיות הללו. "בכל מקרה, כשהתבהרו העניינים ותהיינה הנחיות חדשות, נדאג לפרסמם ולהביאם לידיעת הציבור", מציינים במחלקת גני הילדים.

חשוב גם לדעת שהשינוי והחלת חינוך חינם מגיל 3-4, נועד להקל על הוצאות המשפחות עם פעוטות. החוק נחקק לפני שנים רבות ויישומו נדחה שוב ושוב בתירוצים תקציביים. בעקבות המחאה החברתית של הקיץ האחרון ובעקבות ועדת טרכטנברג שבאה אחריה, החליט ראש הממשלה לשים את החינוך החינם מגיל 3 בראש סדר העדיפויות.

ברור שכמו בכל התחלה של משהו חדש יהיו תקלות לא קלות בהתחלה, אבל בשביל העתיד שלנו ושל ילדינו, צריכים ללכת על המהלך ולתת הכל כדי שיצליח.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה