מחדל: לכל אורך רחוב העבודה אין מעברי חציה (צפו בוידאו)


להאזנה לתוכן:

בדיקת אשדוד נט בעקבות התאונה הקטלנית בה נהרג תושב העיר ברחוב העבודה, מגלה שלכל אורך הרחוב (קילומטר אחד) אין מעברי חציה. הולכי הרגל, המעוניינים לחצות את הכביש צריכים להסתכן במעבר בכביש הסואן בין מכוניות ומשאיות רבות

משרד התחבורה, בהנחיות לתכנון רחובות וערים מאוקטובר 2009, ממליץ להתקין מעברי חציה ברחובות כדוגמת רחוב העבודה באשדוד, בכל 100-200 מטר. בדיקת אשדוד נט חושפת מחדל של שנים רבות, בו הולכי רגל ברחוב המרכזי של אזור התעשיה הקלה, צריכים לחצות את הכביש כמו במערב הפרוע.


ביום שני בשבוע שעבר נפגע הולך רגל, תושב העיר בשנות ה-70 לחייו, מרכב שנסע ברחוב העבודה. האיש שנפגע ניסה, ככול הנראה, לחצות את הכביש. פצעיו הוגדרו מיד כפצעים אנושים ובתום טיפול ראשוני בשטח על ידי צוות נט"ן של מד"א, הוא פונה לבית החולים תל השומר. לאחר מספר ימים בהם נלחמו הרופאים על חייו, הוא נפטר.

רחוב העבודה באזור התעשיה הקלה של אשדוד הוא אחד הרחובות שוקקי החיים במהלך היום. אלפי בני אדם נוסעים וצועדים בו בכל יום. במקום עובדים רבים מתושבי העיר, שבמסגרת עבודתם צריכים לחצות את הכביש המרכזי. גם תושבי העיר המגיעים לאזור לצורך קבלת שירותים שונים, נאלצים לא פעם לחצות מצד לצד את הכביש, כל זאת ללא מעברי חציה מוסדרים.

מעברי החצייה המוסדרים היחידים ברחוב נמצאים תחילת הרחוב, שם יש מעבר להולכי רגל ללא תמרור וללא צביעת הכביש. נסענו לאורך כל הרחוב ולא מצאנו מעבר אחד להולכי רגל, בו הם יכולים לחצות את הכביש בבטחה. רק בסוף הרחוב, סמוך לאתר "הוט", השכילו בעירייה להסדיר מעברי חציה. לאורך כקילומטר אחד של רחוב, אין מעברי חצייה להולכי הרגל. הזוי? מחדל!

להלן תגובת מחלקת התשתיות של העירייה: "בועדת תמרור אחרונה הועלה הנושא לדיון והוחלט לבצע הסדרי תנועה ברח' העבודה, במסגרת תכנון כללי של הרחוב. בעקבות כך הוגשה בקשה לתקצוב הפרויקט ועם אישורה נצא לביצוע העבודות".


צפו בוידאו שצילמנו בנסיעה לאורך הרחוב. בוידאו ניתן לראות היטב את מעברי החציה בתחילת הרחוב, ולאחריו נסיעה רצופה של כדקה, מבלי שהיה מעבר חציה אחד ברחוב.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה