תקציב העירייה 2012: ההשקעה בתושב תגדל כך גם שכר עובדי העירייה


להאזנה לתוכן:

מועצת עיריית אשדוד אישרה בשבוע שעבר את תקציב העירייה לשנת 2012. התקציב לשנה זו מסתכם ב-1.275 מיליארד ומייצג את מדיניות העירייה: השקעה גדולה יותר בתושב, המתבטאת בגידול משמעותי בסל השירותים הניתנים. יש לציין כי אשדוד מדורגת במקום הראשון בהשקעתה בחינוך מבין ארבע הערים הגדולות בישראל. גם עובדי העירייה זוכים לקבל נתח יפה מהתקציב - 35% ממנו הולך לשכר העובדים... גידול של כ- 30 מיליון ש"ח מהשנה שעברה

ניתוח התקציב, כפי שאושר בישיבת מועצת העיר, מלמד שחל גידול משמעותי בסל השירותים הניתנים לתושבי העיר. כיום הסל עומד על כ-5,582 שקל בהשקעה לתושב, לעומת 5,250 ש"ח שנה שעברה. נתון חשוב נוסף מלמד כי תעריף הארנונה למגורים באשדוד הוא הנמוך ביותר בין 15 הרשויות הגדולות בישראל, ועומד על 35.13 שקל עבור מ"ר (אגב: ירושלים עם התעריף הגבוה ביותר בסה"כ 64.63).

השוואת תעריפי הארנונה בין 16 הערים הגדולות בישראל מלמדת שאשדוד גובה את תעריפי הארנונה למגורים הנמוכים ביותר, ובניגוד לרשויות אחרות, העירייה עמדה על כך שלא להעלות את תעריפי הארנונה השנה.


גידול של כ- 30 מיליון ש"ח בהוצאות השכר בשנת 2012


35 אחוזים מהתקציב הוקצו לשכר, כמו בשנה שעברה, אך יש לזכור שהתקציב בשנה שעברה היה נמוך בכ-90 מיליון ש"ח, כך שמדובר בעליה בהוצאה על שכר. בבדיקת הנתונים שהוצגו במועצת העיר, עולה שההוצאה על השכר בעיריית אשדוד גודלת משנת 2009 בכ- 30 מיליון בכל שנה.

גידול בסעיף זה הינו פונקציה של מספר גורמים הפועלים במקביל ובמצטבר. הסכמים קיבוציים הנחתמים על ידי משרד האוצר מחייבים את העירייה. כך נחתמו בשנים האחרונות הסכמים לגבי עובדי כל הדירוגים המקצועיים והאחרון שבהם הנו הסכם "עוז לתמורה" אשר רק הוא מסתכם בתקציב השכר הנוכחי בכ- 12 מילון ₪ אך רובו מכוסה על ידי השתתפות משרד החינוך. בנוסף - ישנו גידול גם המשרות מתוקצבות על ידי משרד החינוך והרווחה שהנם פועל יוצא של גידול העיר והצרכים שלה אשר מוכרים על ידי משרדי הממשלה. מעבר לכך ,תקצבה העירייה גם עובדים לשיפור השירות המוניצפלי בעיקר במינהל התפעול וזאת כפועל יוצא של מדיניות ראש העיר לשיפור השירות לתושב אשר במכרזו הקמת המינהלות לרובעים, בהקמת יחידה לאכיפה סביבתית ועוד.

גרף: אחוז ההוצאה לשכר העובדים בשנים האחרונות מסך התקציב:

החינוך באשדוד, בשלוש השנים האחרונות, רושם הישגים חסרי תקדים ברמה הארצית וניתן לקשור זאת לרמת ההשקעה של העירייה – הגבוהה ביותר מבין ארבע הערים הגדולות בישראל.  מבחינת תשתיות, ההשקעה בחינוך תסתכם בכ-160 מיליון שקלים. בשנה הקרובה יתוקצב הקמפוס האקדמי בעשרה מיליון שקלים, תושלם הקמת מרכז כיוונים, ייבנו אולמות ספורט בעלות של 18 מיליון שקלים ותימשך תכנית תקשוב בתי הספר בעלות של 9.7 מיליון שקלים. 

התפתחות התקציב בשנים האחרונות:

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, בירך על התקציב והתוצאה המרשימה, תוך שהוא מתייחס ליעדים העירוניים לשנה שבפתח: "השנה הקרובה תוקדש לנושא שיתוף תושבים ולקידום נושאי הקיימות ואיכות הסביבה ולקידום אורח חיים בריא. נושאים אלו קשורים במישרין לשיפור איכות החיים של תושבי העיר. אנו רואים קשר ישיר במה שחרטנו על דגלינו – העמדת התושב במרכז לבין שיתוף תושבי העיר בהחלטות העתידות להתקבל בנושאי חברה וקהילה. בשנה הקרובה נעמיק את הקשר עם התושבים באמצעות מיסוד 'שולחנות עגולים'".

לסרי הוסיף: "מינהל החינוך ימשיך לקבל את התמיכה הנדרשת על מנת להמשיך וליצור תוכניות חדשות וייחודיות לקידום ילדינו. המטרה שלנו היא להקנות את החינוך הטוב ביותר, לשפר את הישגי התלמידים, לחזק את הצד הערכי, לקדם את המצוינות ולצמצם פערים בין המגזרים השונים". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה