יוצאים לדרך: הונחה אבן הפינה לבית החולים באשדוד


להאזנה לתוכן:

אחרי שנים של מאבק, הונחה הבוקר אבן הפינה להקמת בית החולים באשדוד. בטקס רב הרושם נכחו אישים רבים, וההתרגשות הייתה ניכרת היטב על פניו של ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, ממובילי המאבק להקמת בית החולים באשדוד, שאמר: "סוף סוף החלום מתגשם"

הבוקר הונחה אבן הפינה להקמת בית החולים באשדוד. בית החולים צפוי לפתוח את שעריו בעוד כחמש שנים, והוא צפוי לשרת כ-300 אלף תושבי אשדוד והסביבה.

השבוע החלו לעבוד מכונות הקידוח בשטח בית החולים, הממוקם ברחוב הרפואה באשדוד. בניין בית החולים יהיה דומה לבית החולים "אסותא" שברמת החייל, הוא יתפרס על פני 70 דונם בתשע קומות, חלקן תת-קרקעיות כמיגון בפני נפילת הטילים על יישובי הדרום. עלות הקמתו של בית החולים מגיעה ל-650 מיליון שקלים.

בשלב הראשון יהיו בבית החולים כ-300 מיטות אישפוז, והוא ייתן שירות בתחומים: חדר מיון, יחידה לטיפול נמרץ, מחלקה אונקולוגית, מחלקות פנימיות, מחלקת יולדות, חדרי ניתוח, יחידת דיאליזה ושירותי הדמיה ומעבדה.

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, אמר בטקס כאשר ההתרגשות ניכרה עליו היטב כי "חלומו הגדול של כל תושב אשדוד הוא בית חולים בעיר". עוד ציין לסרי: "בלתי נתפס כיצד העיר החמישית בגודלה בישראל, עם כמעט רבע מיליון תושבים, מתפקדת ללא בית חולים. אין עיר בעולם המערבי המפותח בסדר גודל כזה ללא בית חולים. נסיעה מהירה באמבולנס של חצי שעה ויותר לבית חולים ברזילי או קפלן במצב חירום היא משהו שאי אפשר להשלים איתו. המאבק שלנו היה ארוך ומתיש, וסוף סוף החלום מתגשם".  

מנכ"לית אסותא אשדוד, עו"ד רחל שמואלי, אומרת כי בית החולים יהיה אוניברסיטאי ויהיו בו מרכזי מחקר והוראה. "הוא יפעל על פי סטנדרטים בינלאומיים מחמירים של איכות ובטיחות", היא אמרה.

יו"ר אסותא, פרופ' שוקי שמר, אמר בטקס כי "בית החולים יהיה המתקדם ביותר בישראל ובכוונתנו להכניס כל טכנולוגיה חדשה ופורצת דרך עבור תושבי האזור". 

פעיל הציבור, אבי הלוי, שהוביל את המאבק הציבורי להקמת בית חולים באשדוד, ציין בעקבות הנחת אבן הפינה: "הנחת אבן הפינה להקמת בית החולים באשדוד וההיערכות להקמתו, על ידי 'אסותא', הינה הגשמת חלום של כל תושבי אשדוד. המאבק הציבורי הצודק, הנחוש והעקבי אשר הובלנו בנושא, הביא לכך שתושבי אשדוד יזכו סוף כך סוף להקמת בית חולים בעיר מהמתקדמים בעולם". 

צפו בדברי ראש העיר בטקס:

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה