אין לחם אין עבודה


להאזנה לתוכן:

בשירות התעסוקה מתגאים בירידה במספר המובטלים בארץ, אך אצלנו באשדוד המצב רחוק מלהיות טוב עם 7.4 אחוז מובטלים. שיא באחוז המובטלים נרשם השנה בחודש אוגוסט - 8.2% מובטלים. על פי הלמ"ס, ממוצע אחוז המובטלים הארצי עומד על הרמה הנמוכה ביותר בכל הזמנים, על 5%

למרות ההאטה הכלכלית בעולם וההאטה בפעילות המשק בישראל, בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמו השבוע נתונים על מצב האבטלה בישראל. שיעור המובטלים בישראל ירד לרמה היסטורית של 5%. בהודעה לתקשורת של שירות התעסוקה, אומר יוסי פרחי - מנכ"ל שירות התעסוקה כי "ניתוח נתוני המגמה מלמד על מגמת ירידה רצופה במספרם של המובטלים בשיעור חודשי ממוצע של 0.5% החל מיוני 2009".

אלה שהנתונים האלה, יפים וטובים ככול שיהיו, אינם נוגעים לתושבי אשדוד, אשר לא חשו כל ירידה ברמת האבטלה בעיר בשנה החולפת. חודש לפני סיומה של השנה האזרחית, מדווחים בשירות התעסוקה על 7.4 אחוז מובטלים בעיר מסך כח העבודה. את שנת 2010 סיימה אשדוד עם 7.8 אחוז מובטלים, וסביר להניח שמגמה זו תישמר גם בשנה הנוכחית.

למרות הנתונים המצביעים על ירידה באחוזי המובטלים, בחינת נתוני שירות התעסוקה, כפי שמפורסמים באתר האינטרנט שלהם, מצביעים שבאשדוד לא חלה ירידה משמעותית. אם ירידה חלה בחודש אחד, מיד לאחר מכן אחוז המובטלים שוב מזנק.

בחודש ינואר 2011 נרשמו באשדוד כ-7.7% מובטלים. חודש לאחר מכן, חודש פברואר, עמד אחוז המובטלים 7.5%. בחודש מרץ היו בעיר כ-7.4% מובטלים, כך גם בחודש יוני 2011. בחודש אוגוסט הייתה עליה במספר המובטלים בעיר ושיעורם עמד על 8.2% (מספר דורשי העבודה היה 7,658 איש).

המצב באשדוד, החמישית בגודלה בישראל, הוא הקשה ביותר מבין שאר הערים הגדולות, שם המצב הרבה יותר מזהיר. בתל אביב עומד שיעור האבטלה 3.2%, בירושלים 3.8% מובטלים, בראשון לציון 3.1% מובטלים ובחיפה עומד שיעור המובטלים על 5.3%.

נתונים על מובטלים באשדוד ומקבלי הבטחת הכנסה (נכון לנובמבר 2011)

-          מספר דורשי העבודה עמד על 6,955 איש, מתוכם 4,160 נשים ו- 2,795 גברים.

-          מבין דורשי העבודה היו כ- 781 אקדמאים.

-          מספר ההשמות של שירות התעסוקה עמד על 361 משרות.

-          מספר תובעי הבטחת ההכנסה מהמוסד לביטוח לאומי עמד על 3,656 משפחות או יחידים.

הבטחת הכנסה היא הרשת הסוציאלית האחרונה למשפחה שלה הכנסות קיום נמוכות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה