צפוי הכרזת סכסוך בנמל. יעקוב רז פורש.


להאזנה לתוכן:

היום צפויים בנמך להכריז על סכסוך עבודה בעקבות הכרזת הממשלה להעביר רציפים לידיים פרטיות:"מדובר בהכרזה חד-צדדית של הממשלה, שמשמעותה הענקה של המשאב הכי חשוב - שערי הכניסה הימיים לישראל - לידיים פרטיות שירוויחו מכך הון תועפות, ישלמו שכר מינימום לעובדים, ורק הם ייצאו מכך עשירים יותר.
בלי כל קשר, הפתיע יעקב רז יו"ר הנמל, כאשר הודיע על פרישה מתפקיד וכי הוא לא ימשיך לעוד קדנציה

היום, מטה המאבק בנמלים, יבקש מיו"ר ההסתדרות עופר עיני לפעול להכרזת סכסוך עבודה בנמלי אשדוד וחיפה במידית. זאת במחאה על יוזמת שר התחבורה כץ לאפשר הקמה של רציפים פרטיים במתחם נמל אשדוד ולאחר מכן בחיפה.

היום יגיעו רבים מהעובדים לכנס איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות שיתקיים בבית ברל, שם ידונו בהמשך צעדיהם כדי לעצור את היוזמה, לרבות הכרזת שביתה כללית שתסגור את נמלי אשדוד וחיפה לייצוא ולייבוא סחורות למשך תקופה בלתי מוגבלת.
לטענת נציגי מטה המאבק - מדובר בהכרזה חד-צדדית של הממשלה, שמשמעותה הענקה של המשאב הכי חשוב - שערי הכניסה הימיים לישראל - לידיים פרטיות שירוויחו מכך הון תועפות, ישלמו שכר מינימום לעובדים, ורק הם ייצאו מכך עשירים יותר.

נציגי המטה: "נעשה זאת בהתאם לחוק ובצורה מסודרת. שלא יתעסקו איתנו ולא ינסו אותנו. רציפים פרטיים בנמלים לא יהיו!. לא מדובר פה במאבק על שכר או על שיפור התנאים שלנו, כי אנחנו מבינים את המצב במשק ומתחשבים בתחזיות על משבר כלכלי. אבל לא יכול להיות שבמצב שבו גם כך אין מספיק עבודה בנמלי אשדוד וחיפה והענף כולו במצב לא טוב, נסכים למסור לידיים פרטיות את העבודה ברציפים. המהלך הזה נועד להתגרות בנו, מישהו מנסה להדליק את האש.
גם אם בית המשפט לא יאפשר לנו לשבות, יש שביתות מכל מיני סוגים.
אפשר לנקוט שורה ארוכה של פעולות בהתאם לחוק, אבל אנחנו בטוחים ששום שופט לא ייתן את הסכמתו לצעד כזה באופן חד-צדדי. אם נגיע למצב הזה נדע מה לעשות".  

תוך האיומים בשביתה ובלי כל קשר אליה, יעקב רז יו"ר הנמל, הודיע על פרישה מתפקיד וכי הוא לא ימשיך לעוד קדנציה.
במכתב לשר התחבורה הסביר את פרישתו בעיכוב מתמשך של המשך כהונתו על ידי רשות החברות וועדת שפניץ.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה