ההסתדרות נגד ניוד שרירותי של מנהלי מתנס"ים


להאזנה לתוכן:

בעקבות הכוונה לבצע ניוד של מנהלי מתנס"ים בעיר, ובעקבות הביקורת שהעבירו חלק מהמנהלים, אומר יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות: "ניוד מנהלי המתנס"ים רק על פי קריטריונים ובתיאום עם ההסתדרות"

"בעיני, גם מנהלי המתנ"סים הינם חלק מצוות העובדים בחברה העירונית לתרבות פנאי ומתנ"סים באשדוד וגם לגביהם צריכה להיות גם הבנה וגם הגיון בשינוי תפקידם. אנו לא מתנגדים לשינוי ולא נכנסים לשיקולי המנהלים בחברה,  אבל מבקשים שזה ייקבע במסגרת מוגדרת של קריטריונים ולא על בסיס אישי שמריח מניעים זרים". כך אומר חיים שייב, יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד של ההסתדרות החדשה בעקבות הודעת החברה על כוונתה לנייד 6 מנהלי מתנ"סים.


שייב: "אני רוצה להזכיר לכל הצדדים שההסתדרות הינה האירגון היציג בחברה העירונית למתנ"סים באשדוד ואנו מתנהלים זמן רב מתוך כוונה להגיע להסכם קיבוצי בחברה. מערכת היחסים ידעה עליות ומורדות ותמיד ידינו היו מושטות לשלום. עשינו כברת דרך ארוכה לרצונות של ההנהלה והסכמנו שבשלב הראשון התנאים ייקבעו במסגרת נהלים. זאת כאשר הכיוון הכללי הוא להגיע למתכונת קיבוצית".

לדבריו, ההסתדרות במרחב ממתינה לכך שבהנהלת החברה למתנסים יתנהלו יחד עם הוועד לבניית המודל הרצוי ואם לא תהיה ברירה נבקש מבית הדין לעבודה שיוציא צו מניעה כנגד המהלך של ניוד מנהלי המתנ"סים".

מאיר גבאי היו"ר הנבחר של ועד עובדי החברה פנה בשבוע שעבר יגאל גמליאל, מנכ"ל החברה העירונית בדרישה שלא לנייד את ששת מנהלי המתנ"סים ללא שיתוף ועד העובדים. גבאי כותב במכתב כי "ביצוע הרה-אירגון תמוה ונעשה משיקולים אישיים ולא מקצועיים".

 גבאי רומז במכתבו כי מאחורי הניוד עומדים למעשה "שיקולים פוליטיים" ומוסיף כי חמישה מתוך ששת המנהלים מתנגדים לניודם, גם כאלה שהניוד אמור להיטיב עימם.

גבאי: "מנהלי המתנ"סים לא יכולים לתכנן את התוכנית השנתית שלהם כי כבר 4 חודשים מתרוצצות שמועות לגבי מי ינויד ולאיפה. הדבר משפיע על התפקוד היום יומי בכל מתנ"ס. לדוגמא, כאשר רכז נוער יודע שאולי מנהל המתנ"ס שלו ינוייד, כאשר המנהל ייתן לו הנחיה שלא נראית לו הוא יגיד לעצמו: 'אין לי מה להקשיב לו, בכל מקרה עוד מעט הוא ינוייד'.

גבאי: "רצו לנייד את מאיר אפללו מנהל מתנ"ס בית לברון והוא התנגד, אז לא מניידים אותו. רצו לנייד את שלום לוטטי מנהל מתנ"ס דיונה, הוא התנגד ולא מניידים אותו. למה הם לא ינויידו ודוד ביטון מנהל מתנ"ס י"א כן ינוייד? למה ויטלי סלוצקי לא ינוייד? יש מנהלים שלא עבדו אפילו שלוש שנים וכבר ניידו אותם. למשל רפי מיכלווילי תוך פחות משנתיים הועבר ממתנ"ס ט"ו למתנ"ס חרצית ועכשיו שוב רוצים לנייד אותו. איפה ההגיון?".

לדבריו הוא נפגש עם גמליאל ולטענתו עדיין לא קיבל הסבר מקצועי למהלך.  שאלתי אותו למה לא שיתפו במהלך את איציק מלכה, מנהל רשת המתנסים העירונית?  מאחורי הניוד אין מטרה לרענן את השורות אלא לרענן את הפוליטיקאים".

גבאי: "בגדול ועד העובדים לא מתנגד לניוד, אבל קיבלנו החלטה עם ההנהלה שכל הדברים נעשים בתיאום. כל המהלך עושה רושם של מחטף, של אילוצים פוליטיים.  כנראה הולכים למאבק". 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה