סבב הירי ההדדי ממשיך מאז אמש


להאזנה לתוכן:

ארבע רקטות שוגרו הבוקר, בשבת מרצועת עזה והתפוצצו בשטחים פתוחים באזור אשקלון ואשכול. חיל האוויר הפציץ יעד טרור בדרום הרצועה, בתגובה לרקטת מאמש.. בסבב ההסלמה הנוכחי לראשונה מגנה מערכת "כיפת ברזל" על 3 ערים: ב"ש, אשקלון ואשדוד.
הפלסטינים מדווחים: מת אחד הנפגעים בתקיפה שלשום, ילד בן 12

 שתי רקטות קסאם שוגרו הבוקר (שבת) מרצועת עזה והתפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. הרקטות נורו שעות ספורות לאחר שכלי טיס של חיל-האוויר תקפו יעד טרור בדרום הרצועה. מצה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרה. לפי שעה לא ידועים פרטים נוספים על התקיפה.

 אם בסבבי ההסלמה הקודמים סוללות "כיפת ברזל" הגנו רק על חלק מריכוזי האוכלוסין הגדולים בדרום, בסבב הנוכחי מוצבות שלוש סוללות בשטח - באזור אשדוד, באזור באר-שבע ובאזור אשקלון. כיסוי ההגנה האקטיבית של חיל האוויר גדול יותר, הודות לכך שהסוללה השלישית של "כיפת ברזל" חזרה לפני כמה ימים מתיקון של מערכת המכ"ם שלה.

 בצה"ל מעריכים כי שני הארגונים החזקים ביותר ברצועה, חמאס והג'יהאד האיסלאמי, אינם מנסים להביא להסלמה כעת, ומקפידים לשמור על פרופיל נמוך בסבב הנוכחי. בהודעת דובר צה"ל אחרי התקיפה הלילה הודגש כי הצבא רואה בארגון הטרור חמאס "הכתובת והאחראי" לירי לעבר לישראל.

 לירי לעבר ישראל אחראים עד כה ארגונים קטנים יותר, בהם ועדות ההתנגדות העממית וארגון פתח אל-איסלאם, שקצין המבצעים שלו וקרוב משפחתו, סייען טרור, חוסלו אתמול בעזה.

אולם  בצה"ל מתכוננים גם לאפשרות שחמאס והג'יהאד האיסלאמי ייזמו ירי לעבר ישראל.

חיל האוויר תוקף
אתמול בלילה הפציצו מטוסי חיל האוויר שני יעדים בדרום רצועת עזה ובצפונה, והפלסטינים דיווחו כי בתקיפה, שנועדה לפגוע במחנה אימונים של חמאס ליד העיר עזה, נפגעו בתים סמוכים מרסיסים. הפלסטינים טענו כי רבים מהפצועים הם נשים וילדים.
כתוצאה מפיצוצי משנה של תחמושת מקומית נהרג תושב עזה שהתגורר ליד מחנה האימונים, ועוד כמה נפצעו. גורמי רפואה פלסטינים ברצועה מסרו הלילה כי אחד הפצועים מהתקפות צה"ל בימים האחרונים - רמדאן זעלאן בן 12 - מת מפצעיו בבית החולים. בצה"ל הביעו צער על הפגיעה בחפים מפשע, אך הזכירו כי העדפתם הברורה של ארגוני הטרור בעזה לפעול ולהתאמן בתוך האוכלוסייה העזתית נמשכה גם במקרה הזה.

 

מאז הירי לעבר אשדוד נורו עוד רקטות לישראל:

אמש, בסביבות 19:30 בערב התפוצצו עוד שלוש רקטות קסאם, הפעם באזור שדרות והמועצה האזורית אשכול. בסביבות 21:45 נורו שתי רקטות לאזור שדרות, וחלוף זמן קצר נפלה עוד רקטה במועצת אשכול. בכל המקרים לא היו נפגעים או נזק. שלשום התפוצצו שתי רקטות בשטחים פתוחים באזור אשקלון, ושלוש רקטות נפלו במועצות האזוריות שדות נגב, שער הנגב ובני שמעון, לא הרחק מבאר-שבע.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה