כיפת ברזל ביצעה יירוט של טיל גראד שנורה לכיוון מרכז העיר אשדוד


להאזנה לתוכן:

מערכת כיפת ברזל ביצעה יירוט של לפחות טיל גראד אחד שנורה בשישי בשעה 16:45 בקירוב. טיל שני נפל בשטח פתוח. האתר אשדוד נט הודיע כבר אתמול שצפוי ירי טילים לעברנו והציבור היה מוכן נפשית. בג'יאהד האיסלאמי מאיימים: "טרם סיימנו להגיב על פשעי ישראל"

תושבי אשדוד והסביבה קיבלו את השבת עם ירי של לפחות שלושה טילי גראד לעיר. תושבי העיר שמעו היטב קולות קולות נפץ. בדיקה ראשונית העלתה שמדובר ביירוט של לפחות טיל גראד אחד. טיל נוסף נפל בשטח פתוח באזור אשדוד.

לא היו נפגעים או נזק.

ארגון המחבלים של הג'יאהד האיסלאמי לקח אחריות לירי טילי הגראד, ומאיים שמדובר רק בתגובה ראשונה. "טרם סיימנו את תגובתנו על פשעי ישראל", אמרו בארגון בהודעת לקיחת האחריות שהוציאו לתקשורת.

יש לכם תמונות, וידאו או ידיעה חשובה שברצונכם לשתף את גולשי אשדוד נט - תוכלו לפנות אלינו באמצעות המייל האדום או ישירות למייל : [email protected]

 
הודעה לתושבים:
תושבי העיר נקראים לשמור על עירנות ולהיות באזורים בהם ישנם מרחבים מוגנים. כמו כן, לא ניתן לסמוך במאת האחוזים על ההגנה של כיפת הברזל, ועם הישמע האזעקה יש להגיע למרחב מוגן בתוך 45 שניות, ולשהות במקום למשך 10 דקות לפחות. 


מדוע החל הירי?
כפי שהתריע האתר אשדוד נט מירי צפוי:
הירי הוא כתגובה להתקפת צה"ל מאמש.  
צה"ל ביצע סיכול ממוקד בלב העיר עזה, וחיסל את  עסאם סובחי איסמעיל בטש, פעיל בכיר בארגון טרור עזתי, שלפי צה"ל והשב"כ עסק בהכנות לפיגועים דרך סיני. 

מדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" הפיצוץ שנשמע למרחוק אירע במכונית שעמדה סמוך לבניין עיריית עזה ברחוב עומר אל-מוחתאר במרכז העיר. עדי ראייה מסרו כי הם הצליחו להוציא את שני ההרוגים מתוך מכונית בצבע לבן.

שני בני אדם נהרגו בפיצוץ במכונית ושישה נפצע בניהם אחד אנוש.
בטש הוא בכיר בגדודי חללי אל אקצא מתשתית "צבא המאמינים", והיה יוזם הפיגוע המתוכנן וניהל את הפעולה.  
לטענת צה"ל בטש היה בעבר מעורב בפיגועים בהם הוחדרו מחבלים מעזה לסיני ומשם לאזור אילת.
בינואר 2007 הוא שלח את המחבל לפיגוע ההתאבדות  באילת שבו נהרגו שלושה אזרחים ישראלים.
במהלך השנים האחרונות, היה מעורב בניסיונות פיגוע נוספים ששובשו וסוכלו טרם מימושם, במסגרתם הוכנסו מפגעים ואמצעי לחימה לשטח ישראל.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה