קבלן שבונה תחנת דלק בבני ברית פיצץ את קו הביוב הראשי


להאזנה לתוכן:

קו סניקת הביוב הראשי של אשדוד שוב התפוצץ וייתכן שזרם לנחל לכיש. קבלן עבודות עפר, אשר מבצע עבודות לבניית תחנת דלק בשדרות בני ברית, פגע עם כלים כבדים בקו הביוב, שהחל לזרום בעוצמה רבה החוצה וחלקו אף נראה שהגיע דרך הניקוזים לנחל לכיש

לפני זמן קצר דיווח תאגיד המים יובלים לתקשורת על פיצוץ חמור נוסף בקו סניקת הביוב הראשי של אשדוד. הפיצוץ אירע לאחר שכלים כבדים שביצעו עבודות עפר בשדרות בני ברית, שם מקימים תחנת דלק נוספת, פגעו בקו הסניקה ובקעו אותו. 

בעקבות הפגיעה, זרמו מי ביוב לתעלות הניקוז באזור ויתכן שאף הגיעו לנחל לכיש. תאגיד המים יובלים החל לטפל באירוע באופן מיידי על מנת להביא לתיקון הצינור, לצמצום הנזקים ולהביא לסיום האירוע במהירות האפשרית. 

בתאגיד יובלים מציינים כי "נציגי עיריית אשדוד והגורמים הרלוונטיים דווחו בעניין . יצויין כי ביצוע העבודות החפירה על ידי הקבלן לכאורה נעשו ללא האישורים המתאימים. נושא ביצוע העבודות וחוקיותן על פי היתר, ייבחנו, יבדקו ויטופלו על ידי הגורמים המוסמכים".

למערכת אשדוד נט לא ברור כיצד מחדל שכזה מתרחש, כאשר עבודות עפר מבוצעות סמוך לתשתיות רגישות של העיר, מבלי שיהיה פיקוח ראוי של מינהל ההנדסה, ומבלי להתריע על התשתיות הרגישות במקום.

 

 

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה