זה חינוך זה? נערים הפכו לובי בניין למאורתם


להאזנה לתוכן:

ריחות שתן, עשן סיגריות, וונדליזם ואשפה הפכו את חייהם של תושבי בניין ברחוב וולפסון לסיוט. קבוצת נערים שכלל לא מתגוררת בבניין הפכה את הלובי שלהם למאורה הפרטית שלהם. כדי להתמודד עם התופעה, החלו הדיירים לבצר את הכניסה לבניין המגורים שלהם, הציבו מצלמות, אך גם זה עדיין לא פתר את הבעיה

חוצפה שלא תיאמן ממש: חבורת נערים חסרי חינוך, הפכה לובי בניין מגורים ברובע ט"ו בעיר למקום המפלט שלהם מקור החורף. הם פורצים את דלת הכניסה המקודדת, נכנסים ללובי, משתינים בחדר המדרגות, מעשנים ומפזרים את הזבל במקום. 


אך מתברר שהנערים האלה הם חובבי עישון לא קטנים. אחרי בילוי לילי שלהם בלובי הבניין, עשרות בדלי סיגריות נמצאים זרוקים ברחבי הלובי. "את ריח העשן והסירחון מההשתנות שלהם, אנחנו מרגישים היטב ביום למחרת. אחד התחביבים שלהם זה להדליק את הסיגריות ממנורות ההלוגן בלובי. פעם אחת הנורה התחילה להידלק, אך האש כובתה מיד", מספר לנו ועד הבניין.

לאחרונה החליטו בבניין להציב מצלמות אבטחה בלובי, אולי זה ירחיק את הדיירים המתנחלים... אבל גם זה לא עזר. "הם צולמו בוידאו משתינים לנו בלובי, בכניסה לבניין, מעשנים וזורקים אחד על השני פחים, וזה ממש לא מפריע להם. כאילו מדובר ברכוש שלהם ממש. באחת הפעמים אפילו עשו לנו צרכים בחדר המדרגות", מספר הועד.

יו"ר הועד לא מבין איפה החינוך של הילדים האלה. "הם יושבים פה בעיקר בסופי שבוע. כמה פעמים הזמנתי משטרה, אך עד שהיא הגיעה, הנערים היו בורחים". בועד לא חושבים להגיש תלונה במשטרה עם הוידאו שצילמו. לדבריהם, לא ברור מה בדיוק ייעשה לנערים. באחת הפעמים זוהה אחד הנערים שהשחית תמונה בלובי כמי שגר בבניין לא רחוק משם. יו"ר הועד פנה לאימו של הנער ואיים בפניה למשטרה, אך תשובתה הדהימה אותו עוד יותר. "יש לו כבר תיק במשטרה, אז יהיה עוד אחד. אני אין לי כסף לשלם על הנזק שעשה, תעשה מה שאתה רוצה", היא אמרה לו.

מה שנותר לדיירים זה פשוט לבצר את הלובי שלהם, להתקין יותר מנעולים, לעשות סורגים וגדרות בהשקעה לא קטנה, לעקור את הספסלים בשטח הבניין ששימשו גם את דיירי הבניין,  אבל אז אולי יגיע להם קצת שקט. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה