אינה ממאסטר שף הציגה את מנות הגורמה ב'קפלן'


להאזנה לתוכן:

כנס ייחודי וססגוני נערך אתמול, יום שלישי (22/11), בבית החולים קפלן ברחובות בו הוצגו מנות הגורמה העתידיות של בית החולים. במהלך הכנס הודיע הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר: "מצאנו תחליף מושלם לחזיר – אווזים אורגניים ממחוז ליד ספרד שטעמם זהה !"

אתמול, יום שלישי, 22/11, נערך בבית החולים קפלן ברחובות מקבוצת הכללית כנס קולינרי ססגוני שהציג את תפריט המזון העתידי שיוגש למאושפזים בבתי החולים בישראל. הכנס היה בהנחייתה של אינה קראבצקי (מנצחת ,מאסטר שף) שסיפרה כי במהלך כשנתיים היתה עם סבתה בכמה בתי חולים והביאה לה לאכול מהמטעמים שהכינה, והיא (אינה) אכלה את האוכל שהוגש בבית החולים והתרשמה ממנו לטובה.

 

במהלך הכנס הציגו השף גאנדי מנוסיס, השף הראשי של בית החולים קפלן ומרכז תחום מזון בכללית, ושפים מובילים בישראל מגוון רחב של שיטות בישול שנועדו לשפר את טעמו, ריחו וצורת הגשתו של המזון למאושפזים ולצוותים הרפואיים. הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, וסגן שר הבריאות, מר יעקב ליצמן, התייחסו בדבריהם לחשיבות הקיימת לטעמו של האוכל למען שיפור הרגשתו ואף הבראתו של המאושפז. "למרות מה שעוברת מערכת הבריאות בימים אלו, הצבעים והטעמים של המזון שאנו חווים היום כאן בבית החולים קפלן", אמר סגן השר ליצמן, "יכולים בהחלט לשפר את ההרגשה של המאושפז ולכן החשיבות הרבה של כנס זה". בכנס השתתפו גם השף שאול בן אדרת ממסעדת "קימל" והשפים אבי ביטון (מסעדת "אדורה") וגיא פרץ (מסעדת "אורו").

 

פרופ' יעקב יהב, מנהל בית החולים קפלן, אמר כי מזון הוא תנאי הכרחי לקיומו של כל אדם באשר הוא, אך בקרב חולים על אחת כמה וכמה קיימת חשיבות רבה שיקבל את הערכים שהם זקוקים להם. "עלינו כצוות רפואי לוודא שהמטופל מקבל את מרכיבי המזון הנחוצים לו כדי להתחזק ולהבריא", הוא אמר, "ובסקרי שביעות רצון אף נוכחנו לדעת כי קיימת חשיבות רבה בעיניי המאושפז על טיבו ואיכותו של האוכל במהלך הטיפול הרפואי". גדי כהן, סמנכ"ל לוגיסטיקה ותשתיות בכללית, הוסיף כי לאחרונה בתי החולים של הכללית, וביניהם קפלן, החלו להעביר תפריט אישי לבחירה בקרב המטופלים, מה שזכה לביקורות מעולות של המטופלים.

 

מוטי וקסמן, המנהל האדמניסטרטיבי של בית החולים, אמר כי תשומת לב והתכנון הקפדני של צוות המטבח בקפלן יכולים להביא את הבשורה לבתי החולים האחרים בישראל על אופן וצורת הגשה חדשים, ביניהם בישול מולקולארי ובישול בוואקום, שמטרתם להעניק לכל מטופל לפי בעייתו הרפואית את המזון כך שיהיה גם מזין וגם טעים. גאנדי מנוסיס, השף הראשי של בית החולים קפלן ומרכז תחום מזון בכללית, נתן כדוגמא מאושפז עם לסת שבורה שאינו יכול לאכול מוצקים. "אנחנו נרסק את הבשר או העוף שהוא ייבחר לפי טעמו", הוא אומר, "כדי שהטעם והריח יישארו וכך הוא ייזכה למנה עשירה, טעימה ומלאת חיוניות. הרגשה טובה של המטופל היא עולם ומלואו עבורנו".

 

במהלך הכנס הודיע הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, כי בימים האחרונים אישר לייבא אווזים אורגניים ממחוז ליד מדריד בספרד שטעמם זהה, על פי שפים מובילים, לטעמו של החזיר. "השפים נדהמו להיווכח שטעמם של האווזים דומה ב 100% לטעמו של החזיר, ומהווים תחליף מושלם הן מבחינה בריאותית בשל תהליך השחיטה הכשרה והן מבחינת הטעם הייחודי", הוא סיכם. 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה