סייר ביטחון עירוני וכוננים הצילו חיי אישה שהתמוטטה באוטובוס


להאזנה לתוכן:

אישה מבוגרת התמוטטה ואיבדה הכרתה באוטובוס קו 8 בעיר. סייר ביטחון עירוני שחלף במקום החל לבצע עליה פעולות החייאה. כונני מד"א ואיחוד הצלה דרום שהגיעו למקום הצטרפו למאמצים ההחייאה. ניידת טיפול נמרץ פינתה את האישה כשהיא נושמת בכוחות עצמה

האירוע הזה יכול היה להסתיים בצורה טראגית אם לא הייתה התערבות מהירה של סייר הביטחון העירוני, מתן אליאס וכונן מד"א ואיחוד הצלה דרום - שניר אלמליח.

קשישה בשנות ה- 80 לחייה התמוטטה בשעות הצהרים באוטובוס עמוס נוסעים ברחוב רוגוזין בעיר. המטפלת שהייתה עימה דיווחה על המקרה לנהג האוטובוס שעצר את הרכב. למקום הוזעקו צוותי מד"א לכיש.

מתן אליאס, סייר הביטחון העירוני של עיריית אשדוד, חלף לגמרי במקרי במקום. נוסעי האוטובוס אותתו לו לעצור וביקשו ממנו לסייע לקשישה. אליאס עלה לאוטובוס ובבדיקה שערך לקשישה גילה שהיא ללא דופק וללא נשימה. הוא הוריד את הקשישה לרצפת האוטובוס והחל לבצע בה החייאה בתוך האוטובוס עמוס הנוסעים.

שניר אלמליח, כונן מד"א ואיחוד הצלה דרום, קיבל את הקריאה על חוסר הכרה באוטובוס ומיהר למקום. "כשהגעתי למקום היה שם סייר הביטחון העירוני שהחל לבצע החייאה על האישה. ביחד ביצענו החייאה על האישה, כאשר במקביל ביקש הסייר מנוסעי האוטובוס לרדת ממנו".

כונני מד"א ואיחוד הצלה נוספים זורמים למקום כדי לסייע בהחייאה. אחרי דקות ארוכות ומורטות עצבים מחזירה הקשישה את נשימתה. נט"ן של מד"א מגיע למקום ומפנה אותה כשהיא נושמת בכוחות עצמה.

"הדקות והשניות הראשונות הן הקריטיות ביותר",אומרים לנו כוננים, "ביצוע פעולות מצילות חיים ברגעים אלה קובעות חיים ומוות", הם אומרים.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה