התלמידות בביה"ס חורב לומדות בכיתות מוצפות ודולפות


להאזנה לתוכן:

תמונות שהגיעו למערכת אשדוד נט חושפות תמונה עגומה על התנאים בהם לומדות תלמידות בביה"ס חורב ברובע ה' – כיתות מוצפות במים, תיקרה נוזלת וקירות ספוגים במים. "המורה במקום ללמד הייתה עסוקה בלגרוף את המים. אם זה יימשך ככה נשבית את הלימודים ", אמרה אמא זועמת

תלמידות בבית הספר לבנות "חורב" ברובע ה', נאלצות בימי החורף האחרונים ללמוד בין הטיפות. הורים מודאגים שפנו השבוע למערכת "אשדוד נט", התלוננו בפנינו על מציאות קשה של תלמידות כיתה א' בכיתה שמהתקרה נוטפת מים. 


לדברי ההורים, מבירור שערכו מדובר בתופעה שחוזרת על עצמה בכל חורף, אך הפעם הם היו עדים לבעיה כאשר הגיעו לאסיפת הורים ביום רביעי האחרון, והגשם שירד ברחבי העיר חדר לכיתה והציף אותה.

ביום שישי האחרון תיעדו ההורים את מה שקורה בתוך בית הספר. בתמונות והוידאו שהעבירו למערכת "אשדוד נט", רואים היטב כיתות מוצפות במים, כאשר תלמידות עסוקות בגריפת המים. "באחת הכיתות כל מערכת החשמל של המזגן רטובה. הקירות ספוגים במים והרצפה מלאה במים. האם זה בטיחותי? יכול לקרות פה אסון ואיש לא ממש מזיז לו", אומרת לנו אמא לילדה הלומדת בכיתה א'.

מעבר לסכנה הבטיחותית והמצב הבלתי נסבל של ללמוד בתוך שלולית מים ומים שמטפטפים לך על הראש, מדובר בסכנה בריאותית לתלמידות. בקירות הספוגים ייווצרו פיטריות וריקבון שהילדות הקטנות האלה יכולות לנשום ולחלות במחלות ריאה.

"ביום שישי חגגתי לבת שלי יום הולדת, אבל כשהגעתי לכיתה חשכו עיני – כל הכיתה הייתה מוצפת במים. התלמידות ישבו בפינת הכיתה, שם היה פחות או יותר יבש, שאר הכיתה הייתה פשוט לא ראויה לשימוש", אומרת לנו אביבית, אמא לילדה בביה"ס.

אביבית ביררה עם הנהלת בית הספר מדוע איש לא הגיע לבדוק את הנזילה, אך לדבריה היא הבינה שהנהלת בית הספר פנתה כבר מספר פעמים לעיריית אשדוד, אך איש לא הגיע לבדוק מה שקורה פה. "אם זה יימשך ככה נשבית את הלימודים. אני לא מוכנה שהילדות ילמדו ככה בכיתות. לא ייתכן שבמאה ה-21 תלמידות ילמדו ככה. העירייה צריכה להגיע לכאן באופן מיידי ולקחת אחריות", היא אומרת בזעם.

ביה"ס חורב (בית יעקב לבנות) משתייך לחינוך העצמאי והוא נמצא תחת אחריות ופיקוח מחלקת החינוך החרדי באשדוד. בבית הספר לומדות כ- 850 תלמידות.

טרם התקבלה תגובת עיריית אשדוד.

וידאו מבית הספר:



תמונות מתוך בית הספר:






 







 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה