מאות משפחות נותרו ללא מים בשבת - "החרדים מנעו תיקון הצינור"


להאזנה לתוכן:

מאות משפחות בחלק החילוני של רובע ג' באשדוד, נותרו מליל שבת ללא מים זורמים. קבלן של תאגיד יובלים, המעסיק "גויים של שבת", הגיע לתקן הפיצוץ, אך חרדים המתגוררים ברובע מנעו מהם להמשיך בעבודתם. המשטרה הגיעה למקום, אבל צוותי יובלים עזבו את המקום ויחזרו רק במוצאי השבת. מאות משפחות ואלפי בני אדם, רבים מהם מבוגרים סיעודיים, נותרו ללא מים. "נכנעו לחרדים, זו פשוט בושה שמשאירים ככה את כולנו ללא מים. זה אפילו לא בצד של החרדים", אומר תושב המקום

תושבים ברובע ג' זועמים על התנהלות העירייה ותאגיד יובלים, שנמנעו מלתקן פיצוץ בצינור מיפ, המספק מים למאות בתים במקום ולאלפי בני אדם.

בשבת לפנות בוקר אירע פיצוץ בצינור מים ברובע ג' בשדרות עוזיהו. מצידו האחד של הרחוב גרים תושבים חילונים, ומצידו השי קריה חרדית - "קרית אברמסקי". הפיצוץ אירע בצד החילוני של השכונה והשאיר אלפני בני אדם ללא מים בביתם. צוותים של תאגיד המים יובלים הגיעו למקום לתיקון הצינור, אך חרדים מהקריה הסמוכה הגיעו למקום והחלו להתעמת עם הצוותים. המשטרה הוזעקה למקום, אך עד עד שהיא הגיעה החליטו עובדי התאגיד לעזוב את המקום מבלי לתקן את הצינור.

לתושבים המנותקים ממים הביאו בתאגיד עוקב מים בודד, שאמור לספק מים לאלפי בני אדם. שכנים זועמים במקום לא מבינים מדוע הופסקו העבודות לתיקון הקו. "למה הם נכנעים לחרדים"? שואל אחד מתושבי המקום. תושב אחר מסםר על קשישים וחולים רבים במקום, הזקוקים למים. לדברי השכנים, חולת דיאליזה, שמכונת הדיאליזה שלה הפסיקה לעבוד בגלל הפסקת המים, פונתה על ידי בנה לבית החולים.

תמרה, המתגוררת במקום וסועדת את אביה החולה סיעודי, לא יודעת כיצד תצליח לשטוף את אביה הסיעודי. "אנחנו 5 פעמים ביום צריכים לשטוף אותו. איך אנחנו נטפל בו עכשיו אנחנו מרגישים בני ערובה בכל הסיפור הזה. אין פה אף אחד שיכול לקבל החלטות".

שלמה אטיאס, מנכ"ל תאגיד המים יובלים, בתגובה אומר כי "התיקון הוא באחריות בלעדית של יובלים, ואין להפיל את האחריות על העירייה. למקום נשלח גוי של שבת כדי לתקן את פיצוץ הצינור, כפי שהוסכם בעבר עם המועצה הדתית. החברה קיבלה לכך את האישורים של הרב הראשי לאשדוד, אולם למרות זה, החרדים מנעו מהמהנדס התורן לתקן. לדברי אטיאס, מדובר רק בארבעה בניינים שהיו מנותקים ממים (כתב אשדוד נט שהיה במקום ספר הרבה יותר - ע.א.).  בנוסף ציין אטיאס שבשיחה שקיים עם המפקח במקום נאמר לו שצוותי יובלים עזבו את המקום לאחר הוראה של המשטרה. לדבריו, לכל היותר נותרה חצי שעת עבודה במקום.

סגן ראש העיר, הרב מרדכי ליברמן, ציין בעקבות פניית אשדוד נט שלא ידוע לו על הבנות בין יובלים לבין המועצה הדתית או רבני העיר. "תיקון מערכת מים בשבת, במיוחד שמדובר בפיקוח נפש, יש צורך דחוף למצוא פתרונות. צריכים לשבת כולם ולהגיע להבנות. אומרים שמביאים "גויים של שבת", אבל בסוף מגיעים עובדים יהודים. צריכים לשבת ולמצוא את הנוסחא המקובלת על כולם. דבר נוסף עליו צריך לתת את הדעת הוא פיצוצי המים התכופים בעיר, בעיקר באזורים הותיקים. יש לטפל בצנרת הישנה, וכל זה ימנע פיצוצים ועוגמת נפש לתושבים".

עו"ד אפרים גריידינגר, חבר המועצה הדתית באשדוד והממונה על נושא השבת במועצה הדתית, מוסר כי "יש לרבנות הסכם מזה זמן רב עם חברת יובלים, לפיו בשבתות ובחגים החברה תפעיל לצורך תיקוני צנרת ומים רק פועלים שאינם יהודים. הרבנות היא שמאשרת את נושא יהדותם ומציידת באישור שכזה את הפועלים ואת חברת יובלים וזאת לטובת התושבים הדתיים והלא דתיים, דבר שהותר ע"פ הרבנים לצורך חולים שאינם בסכנה. לגבי המקרה  האחרון, הנושא בבדיקה עם חברת יובלים".


לאחר צאת השבת הגיע קבלן יובלים ותיקן את הצינור. 

 




 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה