להאזנה לתוכן:

מיום רביעי האחרון משובשים חיי מיליון וחצי תושבי הדרום. למרות ירי של עשרות טילי גראד ופצ'מרים, התגובה הישראלית הייתה רפה מאוד. כעת מדווחים המצרים ששוב הצליחו לכופף את ישראל, ולמנוע תגובה הולמת שתשים סוף למצב הבלתי נסבל של ירי טילים על ערי דרום הארץ

האם שוב המערכה מסתיימת ללא הכרעה של ישראל? כפי הנראה כעת, בצה"ל נוצרים את האש ולא מתכוונים להגיב לירי הטילים שבוצע הלילה לערי ישראל בדרום הארץ. 

מעל למיליון וחצי תושבי חיים בימים האחרונים בחרדה ואי וודאות. איש אינו יודע מתי תהיה האזעקה הבאה, היכן היא תתפוס אותו ואת ילדיו.

מיום רביעי האחרון חיי תושבים דרום הארץ מנוהלים על ידי ארגוני המחבלים. גם כאשר יש נכונות לחזור לשגרה, להחזיר את התלמידים לבתי הספר ואת ההורים למקומות העבודה, טיל אחד של ארגוני המחבלים מפר את השקט המדומה.

מאז מוצאי שבת דווח כבר מספר פעמים שהפסקת אש בין הצדדים הושגה. לא שהייתה ממש אש מכיוון צה"ל. תגובתו הייתה די מאופקת עד עתה, בעיקר בגלל הדרג המדיני, שמנע פגיעה קשה יותר בארגוני המחבלים.

במספר הזדמנויות אמר ראש הממשלה שאין הפסקת אש, וכל מי שמתכוון לשגר טילים, דמו בראשו, אך הלכה למעשה, מי שקובע את שגרת חיי תושבי הדרום אלה ארגוני המחבלים.

אמש החליטו ראשי רשויות באזור הדרום להחזיר את התלמידים לשגרה. אחרי מספר שעות של שקט היה נדמה שהסיבוב הנוכחי הסתיים. בשעות אחר הצהריים התבדינו. ירי טילים בוצע לכיוון באר שבע, אשקלון, שדרות ועוד. כוחות מד"א העלו שוב את רמת הכוננות, כך גם המשטרה. ארגוני המחבלים, שחששו ממהלומה של צה"ל, נטשו את משרדיהם, וכולם חיכו לראות מה יעשה צה"ל. אך מלבד מספר בומים על קוליים מעל עזה, דבר לא נעשה.

הבוקר התעוררו תושבי הדרום לעוד אמירה של המצרים. שוב הם מתרברבים על כך שהם מונעים מישראל להגיב בעוצמה. בחלק מאתרי החדשות הם מצוטטים אומרים שישראל התחייבה לנצור אש למשך 24 שעות... כאילו שלפני כן הייתה אש.

רבים ברחוב האשדודי, ובערים נוספות באזור, לא מבינים את התנהלות ראש הממשלה. "אין לנו בעיה להיות עורף / חזית חזקים, אבל שתהיה מטרה, שיצאו למבצע ופעם אחת ולתמיד ישביתו את ארגוני המחבלים".

בינתיים שקט... אבל האשדודים אומרים: תנו לצה"ל לנצח!
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה