יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת באשדוד: "יש להשיב את ההרתעה"


להאזנה לתוכן:

חברי ועדת חוץ וביטחון של הכנסת הגיעו הבוקר לביקור באשדוד, זאת לאחר נפילות הטילים בסוף השבוע. במהלך הישיבה שקיימו בלשכתו של ראש העיר, קראו חברי הועדה להשיב את כושר ההרתעה של ישראל אל מול ארגוני הטרור

כמו בכל סיבוב של הסלמה, גם הפעם הגיעו הפוליטיקאים לאשדוד המופגזת. הם באו להביע סולידריות עם תושבי אשדוד, שמיום רביעי האחרון חיים באי וודאות ביטחונית, עם אזעקות ונפילות טילים בעיר. 

יו"ר הועדה, ח"כ שאול מופז (קדימה) אמר במהלך הישיבה: "הג'יאהד בוחן את גבול סבלנות ישראל במסגרת המאבק מול חמאס על ההגמוניה ברצועה. אנו קוראים לממשלת ישראל להשיב את ההרתעה".

בהמשך דבריו שיבח מופז את התנהלות עיריית אשדוד והעומד בראשה, על הצורה בה קיבלו החלטות ענייניות כדי לשמור על ביטחון התושבים. "שיקול הדעת שלכם ראוי להערכה לגבי החזרה ללימודים. אסור לקחת סיכונים. אסור למנהיגי המדינה לאפשר למיליון תושבים להיות בני ערובה של הטרור", אמר מופז.
יש להתייחס לדבריו של מופז כשל מתמודד בקרוב בפריימריס ולא מעבר לכך, שכן הוא לא מחזיק כיום בתפקיד בעל השפעה בנושא הבטחון אלא הוא מהווה אופוזיציה לנתניהו.

בסוף דבריו אמר מופז: "צה"ל הוא צבא חזק מאוד ואני מאמין שאם יקבע שצה"ל צריך להחזיר את ההרתעה למדינת ישראל - צה"ל ידע לעשות את זה". 


חבר הכנסת עמיר פרץ (עבודה) נשא אף הוא דברים במהלך הישיבה. פרץ שיבח את ראשי הערים באזור הדרום, שבהתנהלותם מנעו פאניקה של הציבור. ח"כ פרץ: "יש פה ראשי ערים נחושים. אין כוונה להכנס לפאניקה והתרומה שלכם לביטחון היא אדירה" . פרץ הוסיף בדבריו כי "זו הפעם הראשונה שאנו רואים ארגון טרור שמנסה להתגרות לא רק בישראל, כי אם בממשלת חמאס, שהם האחראים למה שקורה בעזה". 

השקט נשמר בעוטף עזה

בשעות אחר הצהריים נשמעה אזעקה בחוף אשקלון ובמהלך היום הייתה דממה מצד שני הצדדים, כך ששאלת השקט פתוחה לחלוטין.
בשעות הקרובות יקיימו באשדוד הערכת מצב, שלאחריה יוחלט אם להחזיר את תלמידי אשדוד לשגרת הלימודים.

סייע בהבאת הידיעה: אוהד צויק 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה