בעקבות נפילות הטילים באזור אשדוד, הועלתה רמת הכוננות - אך השגרה נמשכת


להאזנה לתוכן:

מספר נפגעי חרדה באשדוד והסביבה, בעקבות ירי טילי גראד לאזורנו. הטילים נפלו בשטחים פתוחים, לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. לפי שעה, מערכת החינוך תפעל מחר כסדרה

אזעקה קרעה את דממת הלילה באשדוד ללא כל התראה מוקדמת. בסביבות השעה 23:15 נורו שני טילי גראד לאיזור אשדוד. האזעקה פעלה באשדוד, גן יבנה, נס ציונה, בני עייש וכל ישובי הסביבה. זמן קצר אחר כך נשמעו שני פיצוצים בגזרת אשדוד.

 

הנפילות היו באזורים הסמוכים לאשדוד, ולא באשדוד. צוותי מד"א וכונני איחוד הצלה דרום הוזעקו לטפל במספר נפגעי חרדה.

אנשי כוחות הביטחון וההצלה העלו מיד לאחר ירי הטילים את רמת המוכנות. החשש הוא מפני ירי טילים נוסף. לפי שעה, מוסדות החינוך יפעלו מחר כסדרם. 

בשעת האזעקה היו תושבים רבים שהיו מחוץ לביתם. "לא האמנתי שיש אזעקה. בדרך כלל שומעים על איזה כוננות או משהו. זה הפתיע אותי לגמרי", סיפר איתי, תושב העיר שהיה בשעת האזעקה באזור מרכז ב' בעיר. 

ירי הטילים בוצע מאזור הריסות הישוב "נצרים" שהיה דרומית לעיר עזה. ככול הנראה מדובר בחוליית ג'יאהד איסלאמי שאחראית לירי. בקרב גורמים במערכת הביטחון הופתעו כאמור מהירי, שלגביו לא התקבלה כל הודעה מוקדמת. לדברי הכתב הצבאי של חדשות ערוץ 2, ניר דבורי, מערכת כיפת ברזל מוצבת באיזור, אך זיהתה שהנפילה תהיה בשטח פתוח ולכן לא בוצע יירוט. 



 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה