בדיקות ראשונות בחלק הרטוב של נחל לכיש קובעות שלא נפגע מזיהום


להאזנה לתוכן:

הדגימות נלקחו מהנחל מיד לאחר התרחשות האירוע. בתאגיד יובלים משחררים סרטון וידאו שערכו בעקבות האירוע. בוידאו נראה היטב הצינור הגדול, שקרס כמו קרטון

הערכים הבוחנים את איכות המים, בפרמטרים של הימצאות אמוניה, המעידה בדרך כלל על מקור זיהום מהותי הינן בערכים תקינים, ולפיכך. בתאגיד יובלים מציינים כי "פעולות האיגום שיצרו חסימה נשלטת, הוכחו במבחן המעשה כיעילים במניעת נזק סביבתי. מערך הבדיקות התבצע בסיום האירוע בהתאם לנוהלי הטיפול באירוע שיושמו באופן מלא, ותוך שמירה מקסימאלית על הנחל".

כזכור, ביום שלישי לפני חג הסוכות הראשון, בשעות הלילה, קרס קו סניקת הביוב הראשי של העיר, תוך יצירת סיכון לזיהום מהותי לנחל. במקום נפתח חמ"ל אירוע, בהתאם לנוהלי החירום שמפעיל תאגיד יובלים. 14 שעות בלבד לאחר תחילת האירוע כבר הוכרז על סיומו המוצלח. גורמי מקצוע מציינים כי היערכות תאגיד יובלים ופעולות בהתאם לנוהלי החירום, התקיימו ללא דופי, תוך הפעלת צוותי חירום, דיווח וידוע של כל הגורמים הרלוונטיים, שאפשרו פעולה מהירה ואפקטיבית. בין הגורמים שעורבו נמנים: המשרד לאיכות הסביבה, עיריית אשדוד, ד"ר ענת רוזן, מנכל"ית איגוד ערים לאיכות הסביבה במחוז דרום וכן קבלנים וגורמי ביצוע  שהופעלו בהתאם לנוהלי החירום.

 

שלמה אטיאס, מנכ"ל תאגיד המים יובלים, מסר כי "נהלי החירום הופעלו באופן מיידי, ולמעשה, סגרו באופן הרמטי מעגל טיפול סביבתי כולל, שלקח בחשבון לא רק את עצירתה המיידית של הדליפה, אלא בנוסף גם את הטיפול הסביבתי-אקולוגי המשלים, בימים שלאחר סיום האירוע.  אנו מודים על המילים החמות שחלקו לנו גורמי מקצוע ואכיפה. אני מבקש להודות ליו"ר התאגיד, עו"ד גבי כנפו,  ולכלל עובדי תאגיד המים יובלים, על הירתמות מיידית בשעות הלילה, עבודה מקצועית חסרת פשרות, וטיפול באירוע עד לסיומו המהיר והמוצלח".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה