אירועים בסוכות באשדוד


להאזנה לתוכן:

במהלך חול המועד סוכות, יתקיימו מספר אירועי תרבות ופעילות לתושבי העיר. אשדוד נט מציג את האירועים המרכזיים בסוכות באשדוד

פסטיבל היין באשדוד

יין מובחר, אוכל מוקפד ועשיר, טבע עם רוח קרירה מהים ייהפכו את פסטיבל היין ה-2 באשדוד לאירוע הגסטרונומי של סוכות 2011.
 

מבחר יקבים מהמובילים בארץ ישתתפו בפסטיבל היין הראשון באשדוד. הפסטיבל יתקיים בפארק לכיש בעיר הנמצא בקרבת הים, בין מדשאות ירוקות, בסמוך לנחל ותחת כפת השמיים הקייצים. אלו, בשילוב שדרת טיילת נחל לכיש, פינות ישיבה, דוכני אוכל ייחודים והרכבים מוסיקליים יהוו חגיגת פסטיבל אמיתית וחוויה מיוחדת לכל המשתתפים.
 

פסטיבל היין באשדוד יתקיים בפארק נחל לכיש ויארח כ-30 יקבים בהם יקבי בוטיק ויקבים בינוניים וגדולים, מהגולן ועד הנגב. היקבים יציגו את יינותיהם לטעימה לצד דוכנים בהם יוצגו יינות מיובאים כשרים. בין היקבים המשתתפים בפסטיבל: רקנאטי, עמק האלה, אלכסנדר, בזלת הגולן, קטרון, צובה, גבעות, בשן, אור גנוז, צפת העתיקה וגרנדה. לצד דוכני היין יהיו דוכני מזון, שבהם יימכרו מנות דגים מתוצרת דייגי העיר אשדוד, גבינות יעקב'ס ופסטות מיוחדות. מידי ערב תהיינה שתי סדנאות שף בהן תודגם הכנת מנות שונות. פינות ישיבה בסגנון רטרו ובסגנון מודרני יפוזרו לאורך שדירת הנחל, והרכבים מוסיקליים קטנים ינעימו למבקרים במוסיקה חיה בסגנונות שונים. מיצגים אמנותיים ופסלים חיים.
 

מתי: שני-שלישי, 18-17 באוקטובר, 19:30

מחיר: 45 שקל כולל טעימות יין בדוכנים.


פסטיבל קומיק-סיטי. 16-18 באוקטובר באודיטוריום "נעים לתרבות

פסטיבל קומיקס לילדים ונוער ייערך באשדוד בחול המועד סוכות 16-18 באוקטובר בשיתוף המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס חולון ותיאטרון מדיטק חולון. הפסטיבל מיועד לגילאי 5-13.

בתוכנית: דוכני יוצרים ,סדנאות ציור,טיפים של מקצוענים,סדנאות קומיקס ותערוכה.

תערוכת קומיקס :"יליד ארץ חלומותי - בן דוש לשרוליק": המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס יציג את התערוכה "יליד ארץ חלומותי-בן דוש לשרוליק"/ של הקריטוריסט דוש, שהותיר על שולחנו את השרוליק האחרון שיצר. קריקטורה זו היא חלק מ-50 שנות דיאלוג בין האב הרוחני,דוש, לבין בנו המאומץ, שרוליק, דיאלוג שבנוסף להיותו מצויר, הוא עשיר טקסטואלית.שרוליק הוא אחד מהישגיו הבולטים של דוש (קריאל גרדוש), מגדולי הקריקטוריסטים הפוליטיים בישראל והראשון שמיסד את אמנות הקריקטורה בארץ כביטוי עיתונאי פרשני, נחשב ובעל השפעה. בקריקטורות שלו הציב דוש את שרוליק במרכזם של מצבים ואירועים שונים בחיי המדינה ודרכו הגיב על המתרחש בהם. הדמות העממית והחיננית, נטולת הרשמיות, החלוץ-הלוחם עם כובע הטמבל, הסנדלים והבלורית המתולתלת , הפך במהרה לפופולארי ואהוד על הציבור הישראלי ושיקף את הדימוי העצמי שלו תוך תרומה ניכרת לגיבוש החוסן הלאומי בשנים המכוננות של המדינה.

התערוכה מתמקדת בתהליכי עבודה ובשלבים השונים בדרך לעיצוב דמותו של שרוליק. שינויים רבים חלו בדמותו של הילד התם והנחוש שקווי ספקנות ואכזבה נוספו לו במהלך השנים. הוא התבגר והתפקח , נוסף לו נופך של עצב דק בעיניו, אך דוש, לא נתן לו להזדקן, לגדל כרס או להתכער. במבחר קריקטורות, סקיצות ורישומים משולחן העבודה של דוש, חושפת התערוכה את עבודתו באופן בלתי אמצעי ואינטימי. הטקסטים המלווים, פרי עטו מאירים פן נוסף באישיותו של היוצר. דוש כאמן גם של מילים, חוקר ומתעד חיפושים ולבטים, מתווכח עם פתרונות שונים, כאשר מחשבותיו, רגשותיו ותפיסותיו המקצועיות הן אבני הדרך לצד התוצר הסופי -הקריקטורות.

סדנאות במהלך הפסטיבל:
16.10.11, יום א' בשעה 09:30 – הומור בקומיקס:כולנו חווים בחיינו חוויות משעשעות,כמו למשל החלקנו על בננה ברחוב,איחרנו לעבודה כי נתקענו במעלית,הבית הוצף וסוף סוף הכלב עושה מקלחת ועוד.קומיקס אישי.
17.10.11, יום ב' בשעה 09:30 :מסביר פנים.סדנא על שפת הקריקטורה,סוד הדיוקן ההומוריסטי,משחק תווי הפנים,אפיון ההבעות ואפקט ההגזמה מפגש של סיפורים אישיים עם סיפורה של הקריקטורה בכלל,מלווה בהקרנת קריקטורות שפורסמו בעיתון ובהדגמות לעיני המשתתפים.קומיקס אישי.
18.10.2011 יום ג' בשעה 09:30 : אני והמשפחה שלי.סדנה משעשעת שמאפשרת לכם לשקף דינאמיקות משפחתיות על דרך ההומור.קומיקס אישי.

פסטיבל קומיקס,16-18 באוקטובר 2011 באודיטוריום "נעים לתרבות" ע"ש רמי נעים, רח ביאליק 10, אשדוד. טלפון:08-8671536 

 

נסיך צפרדע - תיאטרון המדיטק חולון
יום שני 17.10 בשעה 17:30 באודיטוריום "נעים לתרבות .
הצגה וירטואוזית, מפתיעה, על מכשפה שופעת הומור ועשירה בהמצאות בימתיות. גירסה חדשה לאגדה הקלאסית של האחים גרים- על מכשפה שהופכת נסיך לצפרדע, שמוציא מהבאר את כדור הזהב של הנסיכה, שמבטיחה לנשק אותו בתמורה אבל לא מקיימת את ההבטחה, עד שאביה המלך מתערב בסיפור ומכריח אותה לקיים את הבטחתה והנסיכה הסרבנית מנשקת לבסוף את הצפרדע שהופך שוב לנסיך. מאת: אילן סביר ואופירה ארכוני על-פי האגדה של האחים גרים
בימוי: אופירה ארכוני. שחקנים: יונתן רוזנהק, ניצן זיצר / חי מאור, מאיה שוטנפלד
ביאליק 10,אשדוד. למידע והזמנות : 08-8671536

 

סוכות משפחתי במוזיאוני אשדוד
חוה"מ סוכות, ימים א', ב',ג 16,17,18/10 10:00-14:00

1.הצוללת הירוקה מפליגה לאנטרקטיקה ה"צוללת הירוקה"- אגף המחזור והאקולוגיה של מוזיאון אשדוד לאמנות מארח את סרטו הדוקומנטארי זוכה האוסקר של הבימאי לוק ז'אקה "משפחת הקיסרים". הסרט עוקב אחרי להקת פינגווינים קיסריים באנטרקטיקה במשך החורף ואחרי תהליך גידול הצאצאים בקור הקיצוני, תוך מסע מפרך הכולל מפגש עם איתני הטבע וההתמודדות עמם.

בסיום הסרט תיערך פעילות חווייתית יצירתית בצוללת לכל המשפחה
10:30 - הקרנת הסרט משפחת הקיסרים ( לגילאי 5 ומעלה) | 12:00-14:00 - סדנת יצירה
צפייה בסרט + השתתפות בסדנה : 40 ₪, השתתפות בסדנה בלבד (החל מהשעה 12:00) 20 ₪ ,הפעילות בימים א, ב, של חול המועד 10:00 – 14:00 | מספר מקומות מוגבל, יש להירשם מראש.
תערוכה חדשה בגלריה הירוקה שבצוללת: נקודות ציון LANDMARKS
אוצרת: גלי פבר

הפעילויות יתקיימו בצוללת הירוקה – אגף המחזור והאקולוגיה של מוזיאון אשדוד לאמנות. רח' דרך ארץ 8, אשדוד (הכניסה דרך מרכז מונארט) 08-8545180/1/2

2.בואו לפתור חידות בין היצירות במוזיאון אשדוד לאמנות
חידות בין היצירות – פעילות משפחתית בה אתם רוכשים ערכת הפעלה ובה חידות המתייחסות ליצירות המוצגות בתערוכה. [מחיר ערכה 15 ₪ ]

2.התערוכות המוצגות במוזיאון: אוונגרד ישראלי בחיתוליו – אמנים ישראלים צעירים בשנות ה-70 (של המאה ה-20), יונתן ויניצקי – המלך האכזר, לוֹראָן מארֶשָל Laurent Mareschal: תרגומים בלתי-אפשריים, אוצר: יונה פישר. מוזיאון אשדוד לאמנות במרכז מונארט רח' דרך ארץ 8, אשדוד 08-8545180

3.רואים מוסיקה בסוכות במוזיאון אשדוד ע"ש קורין ממן :מוזיאון אשדוד ע"ש קורין ממן מזמין לתערוכה "לראות מוסיקה" המוצגת לצד תערוכת הקבע "עולמם של פלשתים".


הנכם מוזמנים להתבונן במוצגים ארכיאולוגיים, כלי-נגינה, צילומים, אביזרי אופנה, תכשיטים, שירה, עבודות וידיאו, נייר וקרמיקה אשר בחלקם הגדול הוכנו ועוצבו במיוחד עבור תערוכה זו וכולם קשורים אל עולם המוסיקה. ערכת יצירה - בסיום הסיור מוזמנים להכין יצירה משלכם המורכבת מכלי נגינה [מחיר ערכת יצירה 15 ₪] שעות פעילות המוזיאונים בסוכות: ימים ד', ה', 12,13/10 - סגור (ע.חג וחג)'שישי, שבת 10/ 14,15 בשעות 10:30- 13:30 ,ימים א', ב', 10/ 16,17 בשעות 10:00 - 16:00,יום ג' 18/10 בשעות 10:00 -16:00 ,ימים ד',ה' 19,20/10 סגור (ע.חג וחג)
מוזיאון אשדוד ע"ש קורין ממן, רח' השייטים 16, אשדוד. טל' 08-8543092


הטרול הכחול" – עם טניה ג'קסון והסימפונית אשדוד
יום ג' חוה"מ סוכות 18.10, בשעה 17.30, "נעים לתרבות"
"הטרול הכחול" – שדונית  עירונית שעושה קסמים בכוחות עצמה, מבצעת קסם אחד שמשבש לה את החיים ומעביר אותה לעולם קסום, של אנימציה וצלילים בו הכל התבלבל כולל כלי התזמורת. היא פוגשת את ה"טרול הכחול" שמסייע בידה להשיב את הסדר על כנו ולשוב  לשגרת חייה בעיר. המופע "הטרול הכחול" משתף  את הילדים בצורה אקטיבית בסיפור המשלב משחק תיאטרון, נגינת תזמורת, מסך קולנוע ואנימציה. בתפקיד השדונית: השחקנית טניה ג'קסון, בתפקיד התזמורת: התזמורת הסימפונית אשדוד, בניצוח: מארק וולך. מחיר כרטיס: 30  ₪ רח' ביאליק 10, אשדוד. 


אשדוד בונה סוכה - וידאו באדיבות החברה העירונית לתרבות באשדוד

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה