להאזנה לתוכן:

חדר הלידה בבית החולים קפלן היה עמוס מאוד לאורך כל יום הכיפור. במניין 27 לידות מתחילת הצום ועד לסופו, מתוכן 15 בנות ו- 12 בנים. לעיר אשדוד נוספו במהלך הכיפור 2 תינוקות חדשים. אחד האבות המאושרים שהיה בבית הכנסת כאשר הוזעק לביתו: "בדיוק כשנפתח ארון הקודש קראו לי להגיע מהר לאמבולנס כי אשתי יולדת..."

 

עטרה וכפיר ממן , תושבי אזור י"ב באשדוד סמוך לישיבת הרב פינטו, לא תארו לעצמם שהלידה תהיה במהלך הצום כשכפיר מתפלל בבית הכנסת. כפיר סיפר כי הלך בארבע לפנות בוקר לתפילה בישיבה של הרב פינטו כמו בכל כיפור. "בדיעבד, מתברר שאחיה של עטרה חיפש אותי בכמה בתי כנסת עד שהגיע לישיבה שבה התפללתי. שניות אחרי שפתחו את ארון הקודש הוא רץ אליי ואמר לי להגיע מיד הביתה כי האמבולנס כבר ממתין לי בדרך לקפלן. כמובן שעזבתי הכול ו'טסתי' אל עטרה. משם כבר הכול הלך חלק", הוא אומר בחיוך.

עטרה ילדה במהלך יום כיפור בשעה 08:25 בת במשקל 3.070 ק"ג, אחות לבן נוסף של משפחת ממן. כפיר ציין כי  הצליח לצום עד סוף יום הכיפור ואף עלה במדרגות 4 קומות. "אני מבקש להודות בחום לצוות הרפואי הנפלא בחדר הלידה בקפלן שיילד באהבה את הבת שלי, ומעבר לכך גם דאג לארגן לי ארוחה מפסקת בסיום הצום...".  

נירית  גאון, מיילדת בחדר הלידה בקפלן, אשר היתה במשמרת לאורך כיפור אמרה כי היה מספר גדול ביותר של לידות, הרבה מעבר לימי כיפור בשנים עברו. "ראוי לציין כי כל הלידות היו נעימות ובני המשפחה היו נינוחים", היא מספרת, "היו הרבה משפחות שצמו וצוות המיילדות דאג להביא להם עוגה ושתיה בסיום הצום".

צילום: דוברות 'קפלן'

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה