מבצע התרמת דם בתחנת מד"א באשדוד


להאזנה לתוכן:

כל מנת דם, יכולה להציל את חייהם של שלושה אנשים. תחת הסיסמה: "רבים זקוקים לאדם שבך!!! עזור לנו לעזור להם", יוצאים במד"א במבצע להתרמת דם בתחנת מד"א באשדוד

בעקבות ירידת מפלס הדם בבנק הדם, במד"א לכיש יקיימו מחר (יום ראשון) יום התרמה מיוחד בתחנת מד"א. המטרה היא להגיע לפחות ל-60 מנות דם. במד"א מתכננים עוד מספר התרמות, שייתקיימו במהלך חול המועד סוכות. 

תרומת דם מזכה את התורם ובני משפחתו (ראה בכרטיס תורם) , בבטוח דם לשנה! הביטוח מקנה לזכאי לקבל כל כמות דם ומרכיביו הנדרשת בכל בית חולים במדינת ישראל באמצעות הסדר עם שירותי הדם של מד"א, כל עוד הביטוח בתוקף. 

 

מי יכול לתרום דם

 

כל אדם בריא/ה בגילאי 18-65 העונה על הקריטריונים שנקבעו בנוהלי משרד הבריאות, רשאי לתרום דם.

 

הגיל המרבי לתרומה ראשונה הוא 60 שנה.

 

תורמים קבועים מעל גיל 65 ועד גיל 70 המעוניינים לתרום דם, מחויבים להמציא אישור רפואי מסמכות רפואית לפני כל תרומת דם.

 

תורם דם מעל גיל 70 יוכל לתרום דם במידה ותרם דם בשנתיים שטרם מועד התרומה המיועדת.  התורם יביא אישור מהרופא המטפל, ויקבל אישור מרופא/ה בנק הדם, בכפוף לכל הממדים החלים על כלל תורמי הדם (למעט גיל).  ההתרמה תתבצע באתר בו נוכח רופא/ה.

 

מספר כללים לתורם:

יש לוודא שעברו 3 חודשים מתרומת הדם האחרונה. אם הייתה תגובה קשה מאד בתרומות קודמות כמו איבוד הכרה או התכווצויות מומלץ שלא לתרום דם. המשקל צריך להיות מעל 50 ק"ג. בבדיקת לחץ הדם יש לוודא שהערכים לא יעלו על 180/100 ולא יהיו מתחת 100/60 מ"מ כספית. אין מניעה לתרום דם בעת מחזור חודשי. בהריון - אין לתרום דם. לידה - ניתן לתרום חצי שנה לאחר הלידה.  אין לתרום 12 שעות לפני טיסה/צלילה, או השתתפות בספורט אתגרי. 
טיפול באנטיביוטיקה - אפשר לתרום 3 ימים לאחר סיום הטיפול באנטיביוטיקה והחלמה מלאה. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה