בתי כנסת 'פתוחים' לקהל הרחב במהלך כיפור


להאזנה לתוכן:

ארבעה בתי כנסת 'פתוחים' יהיו ביום כיפור באשדוד. הם מוקמים על ידי בית חב"ד באשדוד. מנהל חב"ד אשדוד: "בבתי הכנסת הפתוחים ימתינו סידורי תפילה, כיפות, מיזוג אוויר וסיוע של שליחי חב"ד שידריכו את המתפללים"

המייחד את בתי הכנסת 'הפתוחים' הוא הדגש המיוחד ששמים המארגנים כדי ליצור אוריה טובה, נעימה ומסבירת פנים דווקא לקהל שאינו מורגל בביקורים בבית הכנסת בכל ימות השנה, ובאים לתת מענה לרצון של אלפי יהודים לחגוג את ר"ה ויוה"כ בצורה מסורתית והלכתית, הגם שאינם שומרי תורה ומצוות.

בשנים קודמות נתקל ציבור המתפללים בימים הנוראים בשלל בעיות עם הגיעו לבתי הכנסת כדי להתפלל בחגים. ברבים מבתי הכנסת קיימת מכירת כסאות שמורים הנמכרים לא אחת תמורת סכום נכבד, המבקר האורח אינו מכיר את סדרי התפילה הנהוגים במקום ובכללם מתי יש לעמוד, באיזה קטע בתפילה אוחז החזן, או מה המנהגים הנלווים לקטעי התפילה. ככלל, האווירה הכללית אינה מסבירת פנים למי שאינו מפוקדי בתי הכנסת תמידים כסדרן.

לדברי הרב שניאור גודמן, מנהל חב"ד באשדוד  "יום הכיפורים מאחד את השורות בעם ישראל. רוב מוחלט צם ואלפים רבים מעוניינים להשתתף בתפילות, בעיקר בתפילות כל נדרי ונעילה. בתי חב"ד בכל הארץ נערכים לכך שלא יהיה ולו יהודי אחד שמעוניין להשתתף בתפילות ולא יהיה עבורו מקום. בבתי הכנסת הפתוחים ימתינו סידורי תפילה, כיפות, מיזוג אוויר וסיוע של שליחי חב"ד שידריכו את המתפללים במהלך התפילה. כל יהודי מוזמן, והכניסה לבתי הכנסת הפתוחים לא כרוכה כמובן בהזמנת מקום מראש או בתשלום.

אצלנו באשדוד יתקיימו תפילות מיוחדות במתנ"ס רובע ד' (בשיתוף המתנ"ס), בבית כנסת חב"ד בסיטי, במתנ"ס דיונה ברובע י' ובבית ספר חב"ד ברובע י"ג נשמח לארח לתפילה כל תושב ותושבת, ואנו ערוכים לקליטתם של כאלפיים וחמש מאות מתפללים".

בנוסף, אתר אינטרנט מיוחד שעלה לרשת בכתובת kipur.org ניתן לקבל מידע על יום הכיפורים ופרטים נוספים על בתי הכנסת הפתוחים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה