לקראת יום כיפור: דגי כפרות במקום תרנגול כפרות


להאזנה לתוכן:

יוזמה ייחודית באשדוד של 'קופת החסד': כפרות על דגים. היתרון: הדגים הועברו מיד לאחר מכן לבתי הנזקקים. לצורך כך נתרמו יותר מטון דגים למען הכפרות והנזקקים

'קופת החסד אשדוד', עמותה שמסייעת לנזקקים באשדוד, יצאה ביוזמה ייחודית לקראת יום הכיפורים. הקופה אירגנה השבוע 'פדיון כפרות' שנערך על ...דגים חיים. הדגים, במשקל כולל של יותר מטון, הוצבו בבריכות מאולתרות ברחבת מרכזון בעל הנס ברובע ז', כאשר להשלמת התפאורה הוצבו במקום שלטי ענק, ואכן, הציבור נהר בהמוניו.

במשך מספר שעות קיימו התושבים 'כפרות' על דגים חיים, שנארזו בשקיות שהכילו מעט מים וכך הונפו מעל הראשים. בקופה דאגו לארגון הלוגיסטי ושם דאגו למשאבה שתפקידה היה להחליף את המים בבריכות כך שהדגים יישארו בחיים. 

כידוע, בהלכה מובא שניתן לקיים את מנהג הכפרות בתרנגול, עוף או סכום כסף שילך לצדקה. בקופה העדיפו לקיים את המנהג על דגים, שכן הדגים הועברו מיד לאחר מכן לחנות הדגים הסמוכה שם הם פורקו, נוקו ונארזו, והועברו מיד לאחר מכן ליעדם – לבתי נזקקי העיר. 

"בתרנגולות המצב מסובך יותר" מבהירים לנו בקופה, ומדגישים כי לא הייתה כל כוונה ליצור 'גימיק'. "אנו העדפנו להעביר את הכפרות מיד לעניים, אולם בעופות יש צורך לשחוט, למלוח, ובכלל לבדוק שאין טריפות. בדגים ההליך קל יותר וכך יכולנו באמת לקיים את המנהג על ידי העברת הדג לצדקה ולידי עניי העיר, בלי שיהיה חשש שהכפרה לא תגיע ליעדה".

בקופה עסוקים בימים אלו בהצלחת מגבית הימים הנוראים, ממנה מבקשים ליהנות מאות משפחות המצפות בכיליון עיניים לתמיכה שתסייע להם לעשות את החג. 

רבים קיימו את המנהג בדגים ובנוסף קיימו במקום 'פדיון כפרות' על כסף שאותו שלשלו מיידית לקופות הצדקה במקום. כמו כן, נאספו במקום תרומות רבות מצד תושבים שהרימו תרומה בלי קשר לכפרות.  "שוב הוכח כי ישראל נתבעים ונותנים, וכשרק ניתנה לציבור הזדמנות נוספת לתרום – גם אם מדובר בשינוי הרגל – הציבור התייצב בהמוניו".

צילומים באדיבות: "אשדוד בכותרות". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה