מסכמים שנה באשדוד נט: הסיפורים שעשו לנו את השנה


להאזנה לתוכן:

תשע"א הייתה שנה עמוסה באירועים, חלקם טובים ומשמחים ואחרים טרגדיות. נברנו בארכיון ועברנו את כל השנה האחרונה... אלה הסיפורים שעשו לנו את השנה

 


תום ואלי, שני עוברי אורח זרים לחלוטין, נקלעו לשריפה שהתרחשה בבניין מגורים ברחוב שלמה בן יוסף. השניים זינקו לתוך הבניין אפוף הלהבות והעשן וחילצו דיירים שנלכדו בדירות. בקומה בה פרצה השריפה, נלכדה משפחה עם תינוקת בת חודש. השניים כיבו את האש וחילצו את התינוקת ללא פגע. בלשכת ראש העיר כבר הכינו עבור השניים תעודות הערכה (בתמונה: אלי והמשפחה שהציל).


יש כבוד: בוגר קורס טיס תושב העיר

סרן אליעד, בוגר מקיף ג' באשדוד, יצעד היום בטקס הסיום של קורס טיס מספר 161 של חיל האוויר. עבור סרן אליעד מדובר בסגירת מעגל של ממש: לפני שש שנים הוא ניגש לקורס ביחד עם חברו הטוב, בן כיתתו. סרן אליעד נפל אז מהקורס וחברו סיים בהצלחה. השבוע, לאחר דרך ארוכה שעשה בצבא, הוא סוגר מעגל.

 

מעורער בנפשו הצית עצמו בלשכת ראש העיר

אדם בן 33 ניסה להתאבד בלשכת ראש העיר. על פי הדיווח הראשוני מהשטח, האיש שהגיע ללשכת ראש העיר שפך על עצמו חומר דליק והצית עצמו. עובדי הלשכה ביחד עם השומר בכניסה ללשכה, כיבו את האש שאחזה באיש. ראש העיר שהיה בפגישת עבודה, מיהר להגיע למקום וטיפל באיש הפצוע עד להגעת נט"ן של מד"א. ימים ספורים לאחר האירוע, נפטר האיש בבית החולים.


100 שתילי גראס נמצאו בבית ספר באשדוד


בלשי תחנת אשדוד פשטו על חצרות אחד מבתי הספר באשדוד, זאת בעקבות מידע מודיעיני על כך שבמקום נשתלו שתילי גראס - סם עישון שאינו חוקי.

 


טרגדיה בחודש התשיעי להריון: "לא היו סימנים חשודים"


בני משפחתה של הצעירה שנפטרה אמש בחודש התשיעי להריונה, מתקשים לעכל את האסון שנפל עליהם ללא כל אזהרה. גיסה של האישה, שהוא גם סניטר בבית החולים 'קפלן', היה בין אלה שקיבלו אותה בבית החולים וליווה אותה עד רגעיה האחרונים.




אשדוד במקומות האחרונים בארץ בשיעור המתגייסים

נתונים שפרסם השבוע צה"ל, על שיעורי המתגייסים ב- 67 ערים בארץ. עקפו אותנו ברשימה אפילו העיר הבדואית רהט. חשוב להדגיש שהאחוז הנמוך כולל בתוכו את האוכלוסיה החרדית, שברובה אינה מתגייסת לצבא

החתן והכלה נכנסו לחופה בחושך

זוג צעיר, שבחר לקיים את חתונתו באחד מאולמות השמחה בעיר, לא ידע שהם יאלצו להיכנס לחופה בחושך, זאת לאחר שמערכת החשמל באזור האולם קרסה וגנראטור חירום, שהיה אמור לתת מענה, זייף אף הוא. האורחים ישבו באולם פעם בחושך ופעם באור, בלי מוזיקה ברקע, כאשר התזמורת שהובאה לאירוע נותרה מובטלת בהיעדר החשמל. מתנדבי זק"א הוזעקו לאירוע כדי להביא גנראטורים ולהציל את החתונה. בסופו של הדבר, לאחר כשעתיים, חזר החשמל. החתן בתגובה: "בשלב מסוים חשבתי שזהו, הלכה החתונה. אנחנו מתכוונים לבקש פיצוי מהאולם".

 

טניה לנסקי, תושבת אשדוד, בין הרוגי האסון בכרמל

טניה (23) ומשפחתה התגוררו באשדוד משנות ה- 90 המוקדמות, לאחר שעלו מחבר המדינות. רק השבוע הייתה אמורה משפחתה של טניה לעבור לדירה שרכשו באשקלון. טניה הייתה אמורה להינשא בקרוב לחברה לחיים, אף הוא תושב אשדוד.

 

אשדוד: עליה של 105% במחירי הדירות ברובע י"ב

מחירי הדירות משתוללים? המחירים הזויים? האתר הכלכלי דה מרקר, בבדיקה שערך לדירה ברובע י"ב, מגלה שבשמונה השנים האחרונות קפץ מחיר דירת 4 חדרים בכ- 105%! טוב מאוד למשקיעים, רע מאוד לזוגות הצעירים.
 

הצליח לגנוב שלושה רכבי יוקרה מהנמל בטרם נתפס

חוקרי המשטרה באשדוד הופתעו השבוע, כאשר האיש שנעצר בחשד שגנב רכב ג'יפ יוקרתי משטח הנמל, סיפר להם על עוד שני רכבי יוקרה שגנב, ושאיש לא גילה על חסרונם.

 

עב"מים מעל אשדוד?

 

אדם שהגיע לפגישת עבודה באשדוד, טוען שצילם תופעה מוזרה של עיגולי ענק מעל העיר אשדוד. בסרטונים שהאיש העלה לרשת היוטיוב, הוא מציין: "חייזרים מעל אשדוד 2010". הכתבה בפורסמה באתר אשדוד נט, זכתה לחשיפה בכל אמצעי התקשורת הארציים.

 

שוב: רכב נפל לבור ברובע ח' בגלל פיצוץ מים

 

בשעות הבוקר, פיצוץ מים גרם לכך שנוצר במקום בור עמוק. רכב שעבר במקום נפל לתוך בור המים. עוברי אורח עזרו לנהגת להיחלץ מהרכב שהיה שקוע עמוק בתוך המים. חצי שנה לפני האירוע הזה, רכב אחר נפל לבור באותו המקום.

 

פרוטקשן ברובע ז': בעל מסעדת "המשביע" ברובע ז', לא ישכח מהר את האירוע בו הגיעו שלושה צעירים למסעדה שלו, ובאיומים, תוך שהם מנפנפים באקדח, דרשו ארוחה חינם כדמי חסות. במשטרה מציינים שהתקבלה תלונה ומבוצעת חקירה לאיתור המאיימים.


ביהמ"ש העליון: גביית ארנונה באשדוד על חניות נעשתה ללא סמכות

 

אחרי מאבק משפטי של למעלה מחמש שנים, קיבל בית המשפט העליון חלקית את ערעור הלן גלבר ו-229 מתושבי אשדוד, שתבעו את עיריית אשדוד בגין שינויים בשטחים לחיוב ארנונה בבתים שנעשו לאחר שנת 2006. בכנס תושבים שהתקיים אתמול בנוכחות גלבר ועו"ד שליוותה את התביעה, דרשה גלבר מראש העיר שיחזיר את הכסף שנגבה בלי סמכות.

 

ידיעות אחרונות: ציון מעולה למערכת החינוך באשדוד

 

בגיליון השבת של עיתון ידיעות אחרונות, מופיעה רשימת 24 בתי הספר המובילים בארץ באחוז הזכאים לבגרות. בין בתי הספר, 4 בתי ספר הם מאשדוד. ידיעות: "תוך עשור זינקה אשדוד מ-41% זכאות לבגרות ל- 71%".

 

המשטרה פשטה על מינהל ההנדסה בעירייה

 

חוקרי היחידה הכלכלית של המשטרה לבניין עיריית אשדוד וביצעו חיפוש אחרי נכסי אחד החשודים בפרשת החשבוניות הפיקטיביות. החיפוש מתמקד בקומה 2 שבבניין העירייה, שם נמצאת מחלקת ההנדסה. עובד מינהל ההנדסה, גרי טננבאום, נעצר על ידי החוקרים, ומשוחרר לאחר מספר ימים. לפי שעה לא ברור מה העלתה החקירה. 

 

מברג נתקע בראשו של נער במהלך קטטה

 

בן 13 נפצע ברובע ז' כשמברג ננעץ בראשו במהלך קטטה שפרצה במקום עם חברו. צוות מד"א שהוזעק למקום פינה את הנער לקבלת טיפול בבית החולים שיבא בתל השומר.

 

פורים עצוב באשדוד: בן 16.5 נהרג בתאונה

 

תאונה קטלנית במוצאי השבת באשדוד: מאור בן שמעון (16.5) נהרג בתאונה בין קטנוע לאוטובוס. צוותים גדולים של מד"א וכונני איחוד הצלה דרום הוזעקו לזירת התאונה ברחוב הנביאים ברובע י'. הדיווח שהתקבל היה על פצוע קשה בתאונה בין אופנוע לאוטובוס.

 

אישה לקתה בליבה בעקבות האזעקה ונפטרה


טרגדיה באשדוד: אישה מבוגרת שנבהלה מהאזעקה שהופעלה אמש, לקתה בהתקף לב. בנה הזעיק את את צוותי מד"א. צוותי ההצלה ניסו להציל את חיי האישה, אך ללא הצלחה.

 

עציר השליך כיסא לעבר שופט

"משליך סדרתי": אירוע חמור ומביך אירע אמש בבית משפט השלום באשדוד. עציר שהובל לדיון להארכת מעצר, אצל כבוד השופט חיים חדש, הצליח להשליך לעברו כיסא, זאת על אף אנשי הביטחון שליוו אותו. הכיסא נעצר באמצע הדרך והשופט לא נפגע והמשיך בדיון כרגיל. העציר אגב, עצור בגלל שהשליך קומקום על אימו... ועל זה נאמר: משליך סידרתי.

 

ועדת חקירה לאיגוד ערים לכבאות אשקלון- אשדוד

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ, החליט להקים ועדת חקירה לבחינת תפקודו של איגוד ערים לכבאות אשקלון - אשדוד, זאת לאור מידע שהגיע לידיו, שלפיו ישנו חשש שהאיגוד לא מבצע תפקידו כראוי. מי שאמור לעמוד בראש הועדה הוא יצחק בלק.


נתוני הפשיעה באשדוד - יש מקום לדאגה
 

רק אחד מכל 6.5 ממבצעי העבירות המדווחות על ידי הציבור נתפסים (15%), גידול במעשי השוד בנסיבות מחמירות ובאלימות - כך מדווח מפקד משטרת אשדוד סגן ניצב גבי דדון בדוח הפשיעה לשנת 2010 באשדוד אותו הציג.

 


נא להכיר: כך יראה בית החולים באשדוד

ביום שני הוכרזה "אסותא" כמי שזכתה במכרז לבניית בית החולים הציבורי באשדוד. אשדוד נט מביא לכם תמונות הדמיה של בית החולים שעתיד להיבנות בעיר, ש -250 אלף תושבי אשדוד והסביבה, מייחלים שנים לבנייתו.

 

4 מיליון ש"ח משלם הנמל עבור סטייקים לעובדיו

צפו בתחקיר ערוץ 10 המספר אייך בשלוש השנים האחרונות מחלק הנמל לעובדיו תלושים בסך 300 שקלים לעובד בחודש עבור... ארוחות במסעדות באשדוד. תחקיר ערוץ 10 אשר קורא לתגמול: "שיטת הסטייקים", מציג תשלום של 3 מיליון ש"ח למסעדת סינטה באשדוד, אולם עובדים בנמל מבהירים כי הארוחות הן במגוון מסעדות באשדוד לבחירה.בנמל מסבירים זאת בכך שאלו תמריצים שיוצרים אווירה חיובית והם ניתנים עבור תפוקות עבודה מעל הרגיל. נוהל זה מעודד לתפוקות גבוהות יותר בעבודה, מהם נהנים גם סוכני האוניות וגם הנמל.

 

ביזיון: אנדרטת חללי צה"ל הפכה למשתנה

צעירים שחגגו במימונה בפארק בן גוריון באשדוד, מצאו לעצמם מקום "מצוין" כדי להטיל בו את מימיהם - אנדרטת חללי חטיבת גבעתי, שנפלו בקרב לבלימת התקדמות הצבא המצרי לכיוון תל אביב. לראות ולהוריד את הראש מבושה.

 

ממשיכים להרעיל לנו את האוויר

כבר תקופה ארוכה שלמערכת אשדוד נט מגיעות פניות על פליטות עשן שחור מארובת מפעל סולבר חצור. בשנת 2009 אמרו לנו במשרד להגנת הסביבה, שעל פי חוק, מותר למפעל לפלוט עשן שחור במשך שש דקות ברציפות בכל שעה. כתב אשדוד נט תיעד בתקופה האחרונה פעמיים את מפעל סולבר פולט עשן שחור במשך יותר משש דקות. בעקבות פניותינו והתיעוד שנשלח למשרד להגנת הסביבה, נדרש המפעל לשפר את תהליכי הבקרה ולהתקין מצלמות מעקב.
 

נחש צפע ענקי נלכד בדרכו לגן השעשועים בסיטי 

קשה לתאר מה היה יכול להתרחש, אילולא עירנות של פקחי השיטור המשולב, שבשעת לילה הבחינו בנחש צפע גדול מאוד, עושה דרכו לפארק השעשועים בסיטי. הנחש נלכד על ידי לוכד נחשים.

 

תמי טל מביה"ס צפרירים היא המורה של המדינה


מתוך 3,800 מועמדים, היא זכתה אמש בתואר "המורה של המדינה".הבוקר היא עדיין לא מעכלת את זכייתה ואומרת: "כל אחד ממורי ביה"ס הוא המורה של המדינה".

 

קצינת מוקד מד"א הצילה חיי פעוטה בת 3

פעוטה בת 3 בלעה גולה והחלה להיחנק. קצינת מוקד מד"א באשדוד שקיבלה את הקריאה, הדריכה את האמא כיצד להוציא את הגולה שנתקעה בקנה, ובמקביל שלחה למקום צוותים. המשפחה שהייתה היסטרית מהאירוע, עשתה בדיוק לפי ההדרכה הטלפונית, והגולה החונקת נפלטה. לילדה שלום.

 

מפלצת של דג טונה נתפסה ע"י דייג מאשדוד

 

300 ק"ג של דג טונה כחול סנפיר, נתפס אמש ע"י דייג חובב מאשדוד. הדג הובל אחר כבוד לחנות הדגים "ברכת הים" ברובע ו', וצפוי להפוך בקרוב למעדן סושי.

 

כלה נפצעה מהכוס ששבר החתן, דמות מוכרת בעיריית אשדוד
 

גרי טננבאום ואישתו פירה, שהגיעו הבוקר (א') לקיים חופה במשרדי הרבנות הראשית באשדוד, לא שיערו שמיד לאחר החופה תיאלץ הכלה לבלות בבית החולים. החתן, בכיר בעיריית אשדוד, שבר את הכוס, אך חלקי זכוכית עפו ונתקעו ברגלי הכלה. היא פונתה במצב קל.

 


בן 23 נפטר בפתאומיות שעות לפני הברית לבנו בכורו

אוסטרליה בלב העיר אשדוד

 

שלושה איילים (צבאים) חיים כבר תקופה ארוכה בלב העיר אשדוד, בשטח טבעי סמוך לעיריית אשדוד המוקף בניינים (מע"ר דרום). אלה שבתקופה האחרונה החלו במקום עבודות לבניית אלפי יחידות דיור, ויש חשש גדול לשלומם.

 

אירוע דקירות חמור בפארק לכיש: 13 פצועים 1 אנוש


מסיבה של בני נוער מרמלה, לוד ורחובות, רווית אלכוהול, יצאה מכלל שליטה והפכה לזירת דמים. 13 צעירים נדקרו במהלך קטטה המונית שפרצה במקום. 1 הפצועים במצב אנוש ואחד במצב קשה. מאוחר יותר התברר, שהדוקרים היו בני נוער מאשדוד, שהטילו אימה על אזורים בעיר.

 

רימון הלם הושלך לעבר תחנת המשטרה באשדוד


אדם השליך סמוך לשעה 1:10 הלילה, רימון הלם לעבר תחנת המשטרה באשדוד. לא היו נפגעים באירוע ואדם אחד עוכב לחקירה, ככול הנראה קטין.

 


מזל בר אושר, שהורשעה ברצח שכנתה והריגת תינוקה, נשלחה ל-24 שנות מאסר

בית המשפט, במסגרת עסקת טיעון, שלח את הנאשמת ברצח טלי עטר והריגת תינוקה למאסר בן 24 שנה. הסדר הטיעון המקורי הוחמר, לאחר שמשפחתה של עטר זעמה וענה כי: "לא יכול להיות שהעונש על רצח אישה ותינוק יהיה כל כך נמוך".

 

מי אמר ששביתת הרופאים לא מצילה חיים?

רופא מומחה מבית החולים 'קפלן', שנמצא בשביתה, נקלע בבוקר יום רביעי השבוע, לאירוע החייאה על אישה שהתמוטטה ברחוב. הרופא הציעה את עזרתו לצוותי ההצלה שביצעו החייאה על האישה, וסייע בהצלת חייה. "פעולותיו של הרופא מ'קפלן' סייעו להציל את חיי האישה", סיפר כונן איחוד הצלה דרום שהשתתף בהחייאה.

 

ניסיון חיסול באשדוד: מייק ליליאן נורה בפתח חנותו בסיטי

איש העסקים מייק ליליאן נורה הערב מאופנוע חולף. הוא פונה במצב קשה מאוד לקפלן והוכנס מיד לחדר ניתוח. בשעת האירוע, היה המרכז מלא באנשים וילדים, ובנס לא היו נפגעים נוספים. קבלן מקומי נעצר בחשד למעורבות במעשה, אך הוא משוחחר לאחר מספר ימים במעצר, וטוען בכל תוקף שהוא לא קשור לניסיון החיסול.

 

אישום: תקפו את הבלש עם סכין גילוח ואגרופים

פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום כנגד שני תושבי אשדוד, שבשבוע שעבר תקפו את הבלש דוד ממן, שעצר אותם לאחר שנצפו מעשנים סמים. על פי כתב האישום, השניים תקפו את ממן באמצעות סכין גילוח ואגרופים, עד שכמעט איבד הכרתו, ולאחר מכן גנבו את שעונו.

 

600 טון פסולת ברזל נאספה מקרקעית נמל אשדוד

התמונה הזאת לא לקוחה מאיזה נמל במדינת עולם שלישי, היא צולמה על ידי המשרד להגנת הסביבה בנמל אשדוד. בין הממצאים ישנם חלקי מכוניות, מכונות כביסה ואופניים.

 

10 פצועים מהם שניים קשה במתקפת טילים על אשדוד

בפעם השלישית הבוקר הופעלה אזעקה באשדוד. בפעם זו הייתה פגיעה בתוך העיר.ישנם עשרה פצועים - שניים מהפצועים מוגדרים פצועים קשה והשאר קל. בעקבות פגיעה ישירה במבנה. טיל אחד נפל בתוך בית כנסת אך באורח נס...לא התפוצץ ולא היו נפגעים (ראה ידיעה נפרדת) תושבי אשדוד מתבקשים להישאר סמוך למבנים מוגנים.צה"ל תוקף ברצועה.

 

צפו בתיעוד: חזיר בר צולם באשדוד

חזיר בר גדול במיוחד, צולם השבוע בשדרות הרצל, מרחק קצר מבתי המגורים. "הוא היה ענק, הסתובב סביב האוטו ורצה לרוץ לעברנו", סיפר האיש שצילם את חזיר הבר.

 

גיבורים: המאבטחים האשדודים זינקו בידיים חשופות על המחבל בת"א

גרגורי ואלכס, מאבטחים בחברת אבטחה, נקלעו לפיגוע הדריסה והדקירות בת"א השבוע. הם זינקו על המחבל עם הסכין הגדולה, ניטרלו אותו, ומנעו ממנו מלהרוג את אחד משוטרי מג"ב. "המחבל היה באקסטזה ודקר כמה פעמים את השוטר בצווארו. זינקתי עליו ותפסתי לו את היד עם הסכין. הוא דקר אותי בזרוע וחבריי המאבטחים הצליחו להשתלט עליו", סיפר גרגורי אחרי הפיגוע.

 

סיפור עם סוף טוב

 

נחישותו של עובר אורח לסייע לאדם מבוגר שמעד ברחוב, סבלנותם של צוותי ההצלה שהגיעו למקום ולא עזבו את הזירה, למרות שהאיש סירב לקבל טיפול, הובילו לכך שאדם הסובל ככול הנראה מאלצהיימר והלך לאיבוד ברחובות אשדוד, שב בשלום לביתו.

 

"תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה" - שנה טובה ומתוקה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה