עליה בתודעה הציבורית ל"שטח הסטרילי" ברחבי אשדוד


להאזנה לתוכן:

שני שליש מתושבי העיר מודעים למיזם ויודעים על קיומו. 54% בקרב העולים מוצאים אותו כאפקטיבי (לעומת 46% מהציבור הכללי). כך עולה מסקר שערכה היחידה האסטרטגית של עיריית אשדוד. המיזם שהחל באזור אחד בעיר הלך והתגלגל אל יתר הרובעים. כעת הוא פועל ברבעים א' ו-ד'

השטח הסטרילי פועל כבר למעלה משנה באשדוד. תחילתו בקיץ אשתקד, במבצע תקשורתי ראשון שיזמו אורלי וילנאי וגיא מרוז, והמשכו בהחלטה של ראש העיר לפיה יש להרחיבו לכל חלקי העיר. ד"ר יחיאל לסרי הורה אז למנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי לרכז את הנושא ולהחילו על כל העיר, בצורה מתגלגלת, כלומר בכל פעם יכוסה רובע אחר בעיר עד שיקיף את כל אשדוד.

גם מדיניות זו שנולדה באשדוד ומיושמת הלכה למעשה בעיר, הפכה כבר לנחלתן של ערים אחרות שאמצו את המודל שלנו גם בשטחן. המודל של אשדוד רותם למעשה את כל הכוחות המקומיים וסביב שולחן אחד מתגבשת תוכנית העבודה שכל תכליתה להביא את אשדוד לרמה של 0 תאונות דרכים ו-0 נפגעים.
 

 

תוכנית העבודה מחלקת את המשימות בין כל השותפים. מינהל התפעול אחראי על הצבת מצלמות, סימון גבולות המיזם ומתן מענה לוגיסטי לפרויקט. האחזקה והתשתיות אחראים על סימון המדרכות, תיקוני תשתית, מעקות ותמרור. בטיחות בדרכים אחראים על תחום החינוך, החציית כביש בבטחה והסברה בציבור. יחידת ההתנדבות מפעילה מערך מתנדבים להסברה. יחסי הציבור והדוברות אחראים על המסע הפרסומי. יחידות האכיפה פועלות ליישום החוק. אגף הביטחון אחראי על הסדר והמשטרה שותפה מרכזית בהשמת התוכנית.
 

 

היחידה האסטרטגית בניהולה של גב' אסתי פילוס מלווה את התוכנית ביצירת מדדים ומעקב אחר התוצאות. היחידה קיימה לאחרונה סקר והציגו בפני התושבים שתי שאלות:
 

1.      אשדוד נאבקת בתאונות הדרכים ומפעילה את 'שטח סטרילי' באמצעות נוכחות בולטת של ניידות ושוטרי התנועה והצבת מצלמות קבועות. האם שמעת על הפרויקט ובאיזו מידה לדעתך הוא משיג את מטרתו?
 

2.      אשדוד נאבקת בתאונות הדרכים ומפעילה את 'שטח סטרילי' באמצעות נוכחות בולטת של ניידות ושוטרי התנועה והצבת מצלמות קבועות. באיזו מידה לדעתך הוא משיג את מטרתו?
 

השאלות הופנו לשלושה קהלי יעד: תושבים ותיקים, עולים חדשים וחרדים והיא התבצעה בכמה מוקדים בעיר, על מנת לשמור על אובייקטיביות ולרכז מידע הנוגע בכל חלקי העיר. להלן תוצאות הסקר:
 

  • לגבי השאלה הראשונה עולה כי שני שליש מתושבי העיר מודעים למאבק בתאונות דרכים שמנהלת עיריית אשדוד באמצעות הפעלת פרויקט 'שטח סטרילי'. לעומתם, למעלה מ-40% מהחרדים והעולים לא שמעו על הפרויקט.
     
  •  לגבי השאלה השנייה נמצא ש-46% מהתושבים המודעים לפרויקט, מוצאים אותו כאפקטיבי. לעומתם, נראה שהעולים אשר שמעו על ה'שטח סטרילי' סבורים שהוא משיג את מטרתו (54%), יותר מהתושבים הוותיקים והחרדים.
     

 

המדדים הללו מסייעים לעירייה בהשמת המיזם ברמה האופטימאלית תוך שאיפה מתמדת לחנך את הציבור הכללי בהתנהלות נכונה בדרך.
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה