מתקני שאיבת המים של מקורות פעלו שנים ללא היתרי בניה


להאזנה לתוכן:

שנים רבות שבשטח המוניציפאלי של עיריית אשדוד נמצאים מספר קידוחי מים של חברת "מקורות". במקרים רבים הרחובות בעיר נבנו סביבם, והם הפכו לחלק מהנוף. רק כעת, אחרי שנים רבות, עברו המתקנים תהליך לגליזציה בועדת הרישוי של העירייה, והונפקו להם היתרי בניה כחוק

באשדוד קיימות מספר תחנות שאיבת מי תהום של חברת "מקורות". על פי חברת "מקורות", באשדוד קיימים כ- 17 קידוחי מים שמטרתם לשאוב את מי הגשמים, בטרם יתערבבו עם מי הים. 5 מהקידוחים מחוברים ישירות לאשדוד (אין הנחה לתושבי העיר).

כעת מתברר שבמשך שנים, פעלו מתקני שאיבת המים ללא היתר כחוק מעיריית אשדוד. בישיבת ועדת הרישוי בחודש אוגוסט השנה, 10 בקשות הוגשו על ידי חברת מקורות. מהות הבקשות הייתה בכולן: "לגליזציה למתקן הפקת מי שתיה ". פירוש המילה ליגליזציה = היא הסרת איסור שקיים לגבי פעולה שאינה חוקית.

מהו היתר בניה:

סעיף 145 לחוק התכנון והבנייה התשכ"ה-1965, ותקנות התכנון והבנייה (עבודה ושימוש הטעונים היתר) התשכ"ז-1967 קובעים מהם המקרים שבהם יש להגיש בקשה להיתר, ביניהם: חפירה ומילוי המשנים את פני הקרקע, את יציבותה או את בטיחותה, הנחת תשתיות או קירות תומכים.

בעיריית אשדוד מאשרים לנו ש"המתקנים פעלו ללא היתר וכי מדובר במתקנים ישנים מאוד שקדמו כנראה לפיתוח התשתיות באזור". 

חברת המים "מקורות", מסרה בתגובה: "הקידוחים המדוברים  נקדחו בזמנו על פי חוק המים , לא היה צורך בהיתר בניה ע"פ חוק התכנון והבנייה . כיום, אנו בהליך להסדרת רישיון עסק , חלק מהתנאים להסדרה זו הינו מתן היתר בנייה לפי חוק התכנון והבנייה".

 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה