נמל אשדוד מצדיע לפרויקט "שווים במדים"


להאזנה לתוכן:

מדובר בפרויקט של משרד הרווחה לגיוס אנשים בעלי פיגור שכלי. עד היום התגייסו כ-40 חיילים עם פיגור שכלי. האירוע יתקיים היום, ראשון 25.9.11, בנמל אשדוד. חניכי התוכנית משרתים בתפקידים משמעותיים התורמים לצה"ל ומותאמים במיוחד ליכולתו של המתגייס עם הפיגור השכלי

גיוסם של אנשים בעלי פיגור שכלי לצה"ל  נעשה מתוך אמונה כי השירות בצה"ל הינו חוויה מעצבת ומכוננת עבור כל מתגייס והידיעה כי ביכולתו של כל אחד לתרום למערך הצבאי. מדובר בשירות צבאי מלא. 

חניכי התוכנית משרתים בתפקידים משמעותיים התורמים לצה"ל ומותאמים במיוחד ליכולתו של המתגייס עם הפיגור השכלי, בבסיסי צה"ל השונים, אשר עברו הכשרה והדרכה לקראת הקליטה. בנוסף, לכל מתנדב עם פיגור שכלי מוצמד חייל חונך אשר הוכשר לכך. 

מטרתה המרכזית של התוכנית היא חיזוק ביטחונם האישי של אנשים עם פיגור שכלי, ביכולותיהם ובהיותם חלק אינטגראלי מהחברה הנורמטיבית בישראל. בנוסף לכך, יצירת מפגש חיובי בין האדם עם פיגור שכלי  לכלל המשרתים בצה"ל, חיילים ומפקדים, מביא לשינוי היחס ותורם לגיבוש עמדות חיוביות בקרב הציבור הישראלי.

כאמור נמל אשדוד מצדיע לתוכנית "שווים המדים" של משרד הרווחה. ומבקש להכיר ולהוקיר את התוכנית "שווים במדים" וגם להכשיר את הקרקע לגיוס חיילים עם פיגור שכלי לחיל הים. 

תוכנית זו מהווה הוכחה נוספת לכך שאין גבול לאפשרויות בהן אפשר לשלב אנשים עם פיגור שכלי בחברה הרחבה, ובכך לפתוח עבורם  דלת נוספת לשילוב ומימוש יכולותיהם וכישוריהם.

באירוע יהיו נוכחים מפקד הבסיס באשדוד וכן קצין כוח האדם של בסיס אשדוד. כמו כן מוזמנים כל החיילים מהתוכנית ששרתו, משרתים ונמצאים בהכנה לגיוס, סה"כ כ-40 חיילים, והמפקדים שמלווים אותם ביחידות.

מטעם משרד הרווחה והשירותים החברתיים יגיעו מפקחים מחוזיים ומנהלי השירותים באגף לטיפול באדם עם פיגור שכלי.  
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה