גלבר ללסרי: "למנות למועצה הדתית אישה"


להאזנה לתוכן:

האם בקרוב תהיה נציגה לנשים גם במועצה הדתית? חברת המועצה גלבר, פנתה במכתב לראש העיר כדי שייקדם את הנושא. "לאור אמירותיך והצהרותיך מעל כל במה כי הינך תומך במינוי נשים למשרות ציבוריות", כותבת גלבר ללסרי

בחודש יוני השנה פסק השופט אליקים רובינשטיין ,בעתירה שהגיש ח"כ חמי דורון נגד מועצת העיר ראשון לציון,  כי מינוי נשים למועצות דתיות הוא דבר ראוי נחוץ והולם ואף קרא לשר לשירותי הדת לשקוד על מינוי נשים למועצות הדתיות. 

גם הדו"ח של עמותת חדו"ש (חופש, דת ושוויון), שהוגש לשר הדתות במרס האחרון, עסק בשיעור שילובן של נשים במועצות הדתיות בישראל, על פי הדו"ח, הגידול בשיעור הנשים במועצות הדתיות נעשה בעצלתיים לאורך השנים, ובפברואר השנה כיהנו רק 22 נשים מבין 450 חברים מכהנים במועצות דתיות, קרי שיעור של   % 5 בלבד . 

על נתונים אלה מצביעה חברת מועצת העיר, הלן גלבר, במכתב ששלחה לראש העיר ד"ר לסרי. במכתבה שכותרתו: "ייצוג נשים במועצה הדתית", מבקשת גלבר מלסרי שיהפוך את אמירותיו למעשים ויימנה אישה למועצה הדתית.

"ראוי  למנות  אישה במקום החבר מר יהודה ננקיאשווילי  נציג מטעם אשדוד ביתנו לאור עזיבתו את המועצה הדתית ובמיוחד לאור אמירותיך והצהרותיך מעל כל במה כי הינך תומך במינוי נשים למשרות ציבוריות  . כמו כן, בישיבת מועצת העיר האחרונה חתמו כל חברי המועצה  על אמנה לאשדוד כעיר ידידותית לנשים", כותבת גלבר ללסרי.

בסיום מכתבה כותבת גלבר: "אני פונה אליך וקוראת לך למנות למועצה הדתית  אישה וליישם הלכה למעשה את אמירותיך והצהרותיך וזאת למען השוויון המגדרי".

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה