עיריית אשדוד נערכת לבוא החגים


להאזנה לתוכן:

בתוכנית: תגבור מערכי פינוי אשפה, שטיפה בלחץ במקומות מועדים, טיאוט מרכזים מסחריים, פינוי גזם וגרוטאות ופנייה לציבור לשיתופי פעולה, תחת הסיסמה של מינהל התפעול: "כולם רואים כולם מדווחים"

חודש תשרי הוא החודש החגיגי ביותר. למעלה ממחצית החודש הם ימי חג וחופשה – ראש השנה, צום גדליה, כיפור, סוכות, הושענה רבה, ולא פלא שעם ישראל אוהב חודש זה שהרי מי לא אוהב לקבל תשורה נאה ועוד לזכות בברכות לשנה טובה. בעיריית אשדוד נערכים לחגי תשרי ולימי החופשה המתלווים אליהם ומציינים כי השנה ימי החופשה יהיו ארוכים במיוחד, זאת לאור החלטת משרד החינוך ליצור "גשר" בין יום כיפור לסוכות ולהוסיף למעשה ארבעה ימי חופשה נוספים. 

הערכות העירייה כוללת את: מינהל התפעול (מוקד עירוני, תפו"ח, נטיעות, חופים, אחזקה...) אגף הביטחון, השיטור המשולב וניידות הביטחון שיפעילו כוחות מתוגברים ויעמיד צוותים בכוננות לקראת אירועי החג, תוך תיאום עם כוחות המשטרה. המוקד העירוני יפעל במתכונות שבת וחג ויעמוד בקשר עם הכוננים מיחידות העירייה. הפיקוח העירוני יפעיל את צוותי הפיקוח בעיקר בימי השוק ובמוקדי המסחר ועובדי אגף החופים יפעילו את חופי הרחצה גם בחגים. גם אגף הנטיעות נערך לחג ולקראת סוכות יבצע גיזום עצי תמר ויחלקם לציבור. הנטיעות: "הציבור מתבקש להימנע מגיזום עצי דקל ועצי נוי הנמצאים בשדרות העיר ובפארקים" ומבטיחים: "אגף הנטיעות כבכל שנה, יגזום העצים ויעמיד את הענפים לרשות הציבור, במועדים ובמקומות שיתפרסמו!" 

ראש מינהל התפעול מר שלמה רוטנברג הינחה את כל יחידותיו לעבודה מוגברת לקראת החגים והבטיח כי ייעשה כל מאמץ על מנת להבטיח שהעיר תהיה נקייה ומאירה פנים, ולכן יש חשיבות רבה לשיתופי הפעולה של הציבור. "אנחנו נדאג לפנות את האשפה, ובעיקר את הגזם והגרוטאות, בימי פינוי מוגברים", אומר מר רוטנברג ומבקש מהציבור "להוציא הגזם והגרוטאות עד ל-26/9/11! על מנת לאפשר פינוי מסודר". קיצורו של דבר, לא להוציא גזם וגרוטאות בדקה ה-90, ממש בסמוך לחג, כי אז לא ניתן יהיה לפנות אותם, וחבל שהעיר לא תיראה נקייה.

ככלל, עובדי מינהל התפעול פועלים תחת מסגרת ניהולית "כולם רואים, כולם מדווחים" שמשמעותו: כל עובדי המינהל פוקחים עיניים, איש איש בגזרת אחריותו, ומדווחים על אירועים שמחייבים התערבות. "אנחנו יוצרים מכפלת כח לפיקוח ובקרה על האירועים בשטח, ובאמצעות כך אנחנו מגדילים את יכולת התגובה ומצמצמים את זמן הטיפול" אומרים במינהל, ומבקשים  להנחיל את אותו מסר גם לציבור הרחב, משום ש"הציבור רואה ראשון את הנעשה בסביבתו". "כולם רואים, כולם מדווחים" אם כן, הוא רעיון שמתאים גם לתושבים.

בעירייה עושים מאמץ על מנת לאפשר התנהלות שגרתית ובטוחה לאורך כל ימי החג, אך מזכירים כי "בשל המצב הכללי בזירה המדינית, כל היחידות העירוניות הונחו לשיבוץ האנשים גם לתפקידי החירום, כדי לאפשר זמינות מהירה במקרה ותהיה הידרדרות במצב". לפיכך, ישנה קריאה לציבור לעקוב אחר הודעות התקשורת, אחר ההנחיות ובעיקר לפקוח עיניים ולשמור על הסביבה.
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה