סטודנט, רוצה הנחה בבריכה? תציג תלוש שכר


להאזנה לתוכן:

סטודנטית מאשדוד רק רצתה לשחות כמה בריכות בבריכת בית לברון. בכניסה ביקשו ממנה להציג תלוש שכר כדי להיות זכאית להנחה של 10 שקלים. "לא נתקלתי בזה בשום בריכה אחרת בארץ", מספרת הסטודנטית ההמומה. בחברה העירונית למתנ"סים אומרים: ההנחה אינה בגדר חובה

לינור (21), תושבת אשדוד, היא סטודנטית בטכניון. לפני כשבוע היא הגיעה לאשדוד במסגרת חופשת הסמסטר. במהלך שבע השנים האחרונות היא שוחה בקביעות בכל יום, כמו רבים אחרים. "החלטתי במהלך החופשה ללכת לבריכת בית לברון כדי לשחות, וזכרתי משנים קודמות שיש הנחה לסטודנטים", היא מספרת.

היא מגיעה לבריכה, ובכניסה היא מציגה את תעודת הסטודנט. אך להפתעתה אומרת לה הפקידה שאין הנחות לסטודנטים. לינור, שזוכרת שכן היו הנחות, אומרת לפקידה שזכור שיש הנחה, אך הפקידה בתגובה אומרת לה שאין זו חובה לתת הנחה לסטודנטים בבריכת בית לברון. 

"הפקידה אמרה שאם אני רוצה הנחה, אני צריכה להציג תלוש שכר. מעולם לא נתקלתי בדבר הזוי שכזה. בכל מקום מספיק להציג את תעודת הסטודנט. איש לא מבקש ממני תלוש משכורת. ככה זה גם בתחבורה הציבורית", אומרת לנו לינור.

הסטודנטית שלנו כמובן שאינה מסתובבת עם תלושי שכר מוכנים להצגה בכיס, מה גם שמדובר במידע אישי, שהצגתו יכולה לפגוע בבעל השכר. "החלטתי שבשביל הנחה של 10 שקלים אני לא מתחילה להתווכח איתה, אבל כל המצב הזה היה בלתי ברור. נותנים הטבה לסטודנטים, ואני גם בת העיר, אבל מעמידים אותך במצב שלמעשה לא תוכל לממש אותו. ולצערי יש להם פה מונופול, אז כנראה שהם מרשים לעצמם".

בתגובה לדברים אומרים בחברה העירונית למתנ"סים: " ההנחה לסטודנטים בבריכת "בית לברון",אינה  בגדר חובה,מדובר בהטבה שבחר המתנ"ס להעניק לסטודנטים, אם כי לא באופן גורף-ההנחה מוענקת לסטודנטים, שעומדים בקריטריון בסיסי של השתכרות עד שכר מינימום או כאלו שאינם עובדים.על כל סטודנט להציג פעם אחת בלבד, במזכירות המתנ"ס הוכחה לעמידה בקריטריון האמור ואז יעודכן שמו במחשב כזכאי להנחה".

מה אנחנו אומרים: ראוי לתת הנחה לסטודנטים, ללא קשר לרמת ההכנסה. מדובר בהנחה של 10 שקלים בלבד. במוסדות תרבות, בתחבורה הציבורית ואפילו באטרקציות בילוי באילת, איש אינו מבקש מהסטודנט להציג את הכנסתו. החברה העירונית שמפעילה את הבריכה, היא חברה הכפופה לעיריית אשדוד, וממומנת מכספי הצבור. אין מדובר בחברה פרטית, ולכן, על אחת כמה וכמה שיש גוף שכזה ייתן הנחה לציבור הסטודנטים, בעיקר עם הם בני העיר.
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה