תעלומה: מי מנסה לפגוע בדיירי בניין באשדוד?


להאזנה לתוכן:

לא פחות משש ארונות חשמל הוצתו בחודשים האחרונים ברחוב צדקת יוסף 2 שברובע ג'. אמש (מוצ"ש) שוב הוזעקו הכבאים לבניין. ביום רביעי האחרון הייתה במקום שריפה נוספת. "מדובר בהצתות", אומר לנו קצין הכיבוי במקום. השכנים במקום זועמים ופוחדים: "יש לי ילדים קטנים, אנחנו מפחדים. יום אחד זה יסתיים באסון"

כבאים מתחנת אשדוד הוזעקו במוצאי השבת לבניין ברחוב צדקת יוסף 2, זאת בעקבות דיווח על ארון חשמל בוער. רק ביום רביעי האחרון, הוזעקו הדיירים לשריפה דומה בארון חשמל בכניסה אחרת בבניין. בחודשים האחרונים הוזעקו הדיירים ללפחות שש שריפות דומות בבניין הישן. באחד המקרים היה זה בשעת לילה מאוחרת, והכבאים חילצו 7 לכודים, בינהם גם תינוקת, שחילוצה תועד על ידי כתב אשדוד נט.

הפעם היה מזל גדול, הדיירים הבחינו בעשן עוד בתחילת השריפה, ומיהרו להזעיק למקום את כוחות הכיבוי, בטרם התפשטה האש. לארון חשמל נגרם נזק ואחת הדירות נותרה מנותקת מחשמל.

בשיחה עם אשדוד נט זועמים הדיירים שלא נעשה מספיק כדי ללכוד את המצית או המציתים. "אנחנו פנינו למשטרה, באים חוקרים אבל ההצתות ממשיכות", אומרים הדיירים הכועסים. אחד מהם זועם שאיש מעיריית אשדוד לא מגיע לראות מה קורה במקום. "שראש העיר ייצא מהקונכיה שלו ויבוא לפה", הוא אומר לנו בזעם. בנוסף לשריפות, בחודשים האחרונים היו 2 דליפות גז במקום, גם הן התרחשו לאחר התעסקות לא חוקית בצנרת הגז. 

קצין הכיבוי ציון אזולאי, היה במקום ביום רביעי האחרון וגם אמש (מוצ"ש). לדבריו, משהו מוזר מתרחש בבניין. "במקרים הקודמים מדובר בהצתות", מספר לנו אזולאי. לגבי השריפה הנוכחית, חוקר שריפות יגיע מחר לחקור את האירוע, אבל הדיירים סבורים שגם הפעם מדובר בהצתה.

אחת השכנות בבניין זועמת: "איפה המשטרה? עברה יותר מחצי שעה מהדיווח על השריפה, ואין שוטר אחד במקום. אנחנו חיים בפחד. יש לי ילדים קטנים ואני חוששת לשלומם. למה המשטרה לא חוקרת מי מנסה לפגוע בנו? בסוף זה יסתיים באסון".

ממשטרת אשדוד נמסר בתגובה: "משטרת אשדוד רואה בחומרה רבה את אירוע הצתת ארונות החשמל בבניין ומנהלת חקירה יסודית ומעמיקה כדי להגיע למבצעים ולמצות עימם את הדין".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה