תושב אשדוד קיבל חשבון מים של 17 אלף שקל


להאזנה לתוכן:

מה הייתם עושים אם ביום בהיר היה מגיע אליכם חשבון המים של העירייה, ושהסכום לתשלום עומד על לא פחות מ-17 אלף ש"ח? שכן של ראש העיר קיבל חשבון כזה, וכמעט התמוטט. ברשות המים אומרים שעל מנכ"ל התאגיד לבדוק כל חשבון חריג לפני שליחתו, ואילו בתאגיד יובלים אומרים שהתושב קיבל זיכוי של 9,336 ₪

לפני כשבועיים קיבל א', תושב רובע י"ב, את חשבון המים ומאז הוא אינו יודע מנוח. הוא משלם את חשבונותיו בהוראת קבע, משתדל לחסוך במים כמו רובנו, ולכן ציפה לקבל חשבון סביר, כזה שהוא מקבל בכל חודשיים כבר 10 שנים.

אבל כשהוא ראה את הסכום הרשום על החשבונית הוא מיהר לשפשף את עיניו. הוא היה המום, שלא לומר שהוא חש עצמו בחלום רע. מהחשבון זעק המספר "הסכום לתשלום: 17,126.60 ש"ח", שאמור לרדת מחשבון הבנק שלו בשני תשלומים, הראשון מביניהם בעוד ימים ספורים.

"הייתי בשוק, ואחרי כמה רגעים של דממה מוחלטת פשוט איבדתי את העשתונות", מספר לנו א' על המפגש שלו עם חשבון המים האסטרונומי. שלא תטעו, אין לו בריכת שחיה וגם לא גינה שצורכת כמות כזאת מטורפת של מים. "הדבר הכי קרוב לבריכה שמילאתי, היה בריכת פלסטיק קטנה של הנכדות שלי. זה היה ליטרים ספורים, בטח שלא 1342 קוב", אומר לנו א'.

הוא מתקשר לתאגיד המים יובלים, שם קובעת הפקידה מיד שיש לו נזילה בבית. "איזו נזילה? האם לא הייתי רואה כזאת נזילת מים? מדובר בכמות אדירה של מים". א' מזמין שני אינסטלטורים, אך אף נזילה לא נמצאת. מגיע נציג של יובלים, בודק וגם הוא לא מוצא נזילה.

"אמרו לי שאני חייב לשלם את החשבון, ולאתר את הנזילה. אני מסביר להם שלא נמצאה נזילה בבית, אבל אין עם מי לדבר שם", אומר א'. 

עיון פשוט בחשבון המים שקיבל א' מעלה מספר תהיות על תפקודו של תאגיד המים יובלים. החשבון הוא על החודשים מאי -יוני, כאשר הקריאה נלקחה באמצע יולי. מדוע חריגה כל כך גדולה בצריכת המים, לא הדליקה נורה אדומה אצל אף אחד בתאגיד? לא' נשלח החשבון לבית כאילו מדובר בצריכה הגיונית בהחלט. עוד מציינים בפניו שחשבון הבנק שלו יחויב בשני תשלומים. 

לפני כשבועיים דיווחנו על חיובי מים מופרזים למספר בניינים ברחוב הציונות. שם קפצה הצריכה המשותפת של הדיירים לכמויות הזויות. גם אותם הדיירים התלוננו שאין להם עם מי לדבר בתאגיד המים. בשבוע שעבר, לאחר שנאמר להם שהנזילה במתחם אותרה וטופלה, הם שוב קיבלו חשבונות מנופחים, אפילו גבוהים בהרבה ממה שקיבלו בעבר.

באותה הכתבה שאלנו את מנכ"ל התאגיד, שלמה אטיאס,  מדוע איש אינו בודק את הקריאות החריגות שמתקבלות מהצרכנים. מענה לא קיבלנו, אבל ברור שמישהו שם נרדם ואינו נותן את השירות לו זקוק הציבור ושלשמו הוקמו תאגידי המים.

דובר רשות המים, אורי שור, אומר בתגובה לפניית אשדוד נט: "חשבון המים נשלח לתושב ע"י העירייה ולא התאגיד. עפ"י הנחיית הממונה על התאגידים ברשות המים חשבונות לא סבירים אמורים להיבדק טרם שליחתם ע"י מנכ"ל התאגיד,אך כאמור החשבון נשלח מהעירייה. ללא קשר, מנכ"ל התאגיד בודק את החשבון האמור ויגיש בימים הקרובים את התייחסותו".

מתאגיד המים יובלים נמסר בתגובה:
"צרכן המים הנ"ל איתר קריאה חריגה במד המים בנכס הנדון ,וכתוצאה מכך פנה למחלקת צרכנות מים בתאריך 4/7/2011 בבקשה לבצע בדיקת בוררות למד המים במטרה לבדוק את תקינותו של מד המים  .לאור בקשתו של הנ"ל, מד המים הוחלף באופן מיידי ובמעמד ההחלפה נצפתה קריאה במד המים   של 3004 מ"ק .הקריאה הקודמת שבוצעה בתאריך 16/5/2011 הייתה 1679 מ"ק ועל כן בחשבון חויב הצרכן בתוספת צריכה של 1325 מ"ק ,(ההפרש בין הקריאה הקודמת לקריאת הפירוק).בנוסף על גבי החשבון חויב הצרכן בצריכת המים מתאריך החלפת המד ועד לביצוע הקריאה התקופתית שבוצעה בתאריך 14/7/2011 דהיינו 7 מ"ק.

כאמור בסעיפים 1 וכמחויב במסגרת החוק מתבצעת קריאת מונים סדירה אחת לכ 60 יום. במקרים שבהם ישנה צריכה מופרזת, נמסרת הודעה לצרכן במקרה הנ"ל צרכן המים זיהה את הצריכה המופרזת לפני ביצוע הקריאה. 

אוסיף ואציין שבמקרה הנ"ל מד המים נשלח לבדיקת בוררות ונמצא תקין מכיוון שמדובר בחיוב גבוה ,הטיפול בצרכן היה מהיר ,יעיל ומקצועי. כאמור בעת דיווחו של הצרכן על צריכה מופרזת נשלח פקח מטעם מחלקת צרכנות המים שהמליץ על אופן הטיפול. צרכן המים פעל ע"פ המלצותיו של הפקח והחליף את צנרת המים שבנכס , הגיש את המסמכים הרלוונטיים לתאגיד ועל כן זוכה חשבונו בסך של 9,336 ₪".


 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה