בת שנה וחצי נכוותה משטיח הגומי שמחליף את חול הים


להאזנה לתוכן:

פעוטה כבת שנה וחצי נכוותה בדרגה שנייה בשתי כפות רגליה כששיחקה בחצר ודרכה על שטיח חדש שהחליף את חול הים המוכר. ד"ר יואב הרוש, רופא במחלקה לכירורגיה פלסטית, בית החולים קפלן: "לא נתקלתי עדיין במקרה כזה. יש לבדוק מאיזה חומר עשוי השטיח"

ביום ראשון (4 בספטמבר) הובהלה הפעוטה טליה כהן (1.5), תושבת אשדוד, לחדר מיון ילדים בבית החולים קפלן עם כוויות בשתי כפות רגליה, כתוצאה מדריכתה ברגליים יחפות על משטח גומי שהוצב בחצר מעון באשדוד במקום חול הים המוכר. הפעוטה טופלה בחבישות וכלכלה מועשרת חלבון ונשארה להמשך אשפוז במחלקת הילדים. 

ענת אוחנה, אמה של טליה, סיפרה כי התקשרו אליה מהמעון ביום ראשון בשעה 12:45 והודיעו שביתה הקטנה נכוותה והועברה לעזרה ראשונה. "נלחצתי מאוד ולחץ הדם שלי ירד. כשהגננת אמרה כי הכוויות הנן כתוצאה מהדריכה על השטיח החדש, לא האמנתי שזו התוצאה. הסבירו לי שהפעוטות יצאו לחצר וטליה היתה היחידה שהורידה את הנעליים. היא בכתה מאוד והכוויות היו מוחשיות בשתי הרגליים", היא מתארת. "חשוב לי לציין לשבח את הטיפול המהיר והמסור של הכירורגים הפלסטיים בקפלן, שמייד טיפלו בטליה והצליחו בעזרת האחיות להרגיע אותה ולשפר את מצב כפות רגליה". 

ד"ר יואב הרוש, רופא במחלקה לכירורגיה פלסטית, אמר כי המטופלת כבת שנה וחצי סבלה מכוויות סימטריות מדרגה שנייה בשתי כפות הרגליים. "הפעוטה נחבשה בשתי רגליה עם חומר המטפל בכוויות  וקיבלה כלכלת מועשרת חלבון ותוספי תזונה. במהלך הימים האחרונים השתפר מצבה מאוד ולא היה צורך בהתערבות ניתוחית", הוא מתאר. 

ד"ר הרוש אמר כי זו הפעם הראשונה שהוא נתקל בתופעה כזו של משטח גומי שגורם לכוויה ברגליים, ועוד בגן ילדים. "צריך לבדוק האם השטיח מאושר ע"י מכון התקנים ולראות באיזו טמפרטורה מגיע החומר ממנו הוא עשוי להתחממות שיוצרת כוויה כזו. כמו כן, למדוד את זמן החשיפה בין הרגל לשטיח מכיוון שאפילו בטמפרטורה נמוכה וחשיפה מרובה, יכולה להיווצר כוויה כזו", הוא מסכם.

האם ענת אמרה כי היא קוראת להורים לבדוק בגני הילדים האם קיים שטיח גומי באזור לא מוצל, והאם הוא מתחמם במהלך שעות השמש. "אנחנו נבדוק מול הנהלת המעון את הנושא, מכיוון שהבנתי כי משטחי הגומי מסוג זה הוחלפו במעונות נוספים. בכל מקרה, אני רוצה להודות על הטיפול המהיר בקפלן ולחזור במהרה לשגרת החיים".  

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה