עובד נמל אשדוד שסיים משמרת, הציל את חיי בן ה-19 שנדקר הלילה באשדוד


להאזנה לתוכן:

אבי אלמקייס היה בדרכו לביתו, לאחר שסיים עבודה על מנוף בנמל אשדוד. באזור חוף מי עמי הוא זיהה התקהלות. משהו אמר לו לעצור ולבדוק מה קורה. הוא ראה את הצעיר הדקור מתנדנד, כששפריצים של דם ניתזים מגופו. הוא לא התבלבל, הכניס אותו לרכבו ופינה אותו לביקור רופא, שם במשך חצי שעה עמלו צוותי הרפואה להציל את חיי הצעיר. איש צוותי ההצלה: "ללא ספק, הוא הציל את החיים של הדקור"

אירוע דקירות קשה מאוד התרחש הלילה באשדוד. בסביבות השעה שתיים לפנות בוקר אירעה קטטה סמוך לחניה בחוף מי עמי. לא ברור מה הוביל לקטטה, אך התוצאות היו קשות מאוד. צעיר בן 19 נדקר כעשר דקירות בגבו, בחזהו ובירכו. צוות של מד"א פינו את הצעיר במצב אנוש לבית החולים 'קפלן' ברחובות, שם הוא הוכנס מיד לחדר הניתוח כדי להציל את חייו.

אך האירוע הזה יכול היה להסתיים בצורה טראגית, אילולא הגיע למקום אבי אלמקייס, עובד נמל אשדוד שסיים משמרתו והיה בדרכו לביתו. "בסביבות השעה 2:00 בלילה הייתי בדרך לבית. באזור החניה של חוף מי עמי אני רואה התקהלות גדולה, הרבה בני נוער. פתחתי את החלון ושמעתי צעקות", מספר אלמקייס. הוא עוצר את רכבו בסמוך ושואל את הצעירים מה קרה, אבל אף אחד לא עונה לו. "לפתע אני רואה צעיר שנתמך ע"י צעיר אחר, מתנדנד והוא ספוג כולו בדם. היו ממש שפריצים של דם שזרמו מהגוף שלו". אלמקייס ממהר לסייע לצעיר שתמך בחברו, וצועק: "מישהו הזמין אמבולנס?" אבל לא זוכה למענה. 

"ראיתי שהוא מתחיל לעצום את העיניים. הוא איבד הרבה מאוד דם והיה חשוב להביא אותו בהקדם לטיפול רפואי", מתאר אלמקייס. ביחד עם הצעיר השני הוא מכניס את הדקור למושב האחורי ברכב שלו, וביחד עם צעירה נוספת הוא פותח בדהרה לכיוון ביקור רופא שברובע ד'. "ברור לי שאני חייב להגיע לרופא במהירות שיא. אני נוסע מהר, ותוך דקות ספורות מגיע לביקור רופא".

בדרך מתקשר אלמקייס למוקד 100 של המשטרה. "אני עם פצוע דקירה במצב אנוש בדרך לביקור רופא. תביאו ניידת טיפול נמרץ בדחיפות", צועק אלמקייס לתוך שפורפרת הטלפון. כשהם מגיעים למרפאת ביקור רופא, מרים אלמקייס את הפצוע וממהר להכניס אותו לחדר הטיפולים. "הצוות הזעיק מיד את הרופא וביחד, בעזרת תחבושות, ניסינו לעצור את הדם. דקה שתיים אחרי כבר הגיע כונן של מד"א (שניר אלמליח - ע.א.) שהחל לסייע בעצירת הדימום של הדקור. מיד אחר כך הגיעו צוותי נט"ן ואז אנחנו יצאנו מהחדר". 

במשך כחצי שעה טיפלו אנשי הנט"ן ביחד עם הרופאים בפצוע הדקירה, זאת כדי לייצב מצבו ולשמור על חייו. בשלב מסויים יוצא כונן מד"א לכיש ומתנדב איחוד הצלה דרום - שניר אלמליח, מחדר הטיפולים ואומר לאלמקייס: "הצלת את החיים שלו". הצעיר פונה במצב קשה מאוד עד אנוש לבית החולים 'קפלן', שם במשך שעות הוא נותח כדי להציל את חייו.

בשיחה עם אשדוד נט אומר אלמקייס: "אני לא גיבור. עשיתי את מה שמצופה מכל אזרח". אלמקייס שהיה אחרי משמרת לילה, לא יכול היה לעצום עין לאחר האירוע, וניסה לברר לשלומו של הצעיר. "אני בעצמי אבא ל- 4, אחד מהם לוחם בנח"ל השאר בני נוער בעצמם. לא פשוט לראות ככה את הנוער שלנו. זו חוויה לא קלה", הוא מציין.

במשטרה עצרו 4 חשודים במעורבות באירוע הדקירה, שנמצאים בחקירה במשטרה.

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה