גיבורים: המאבטחים האשדודים זינקו בידיים חשופות על המחבל בת"א


להאזנה לתוכן:

גרגורי ואלכס, מאבטחים בחברת אבטחה, נקלעו לפיגוע הדריסה והדקירות בת"א השבוע. הם זינקו על המחבל עם הסכין הגדולה, ניטרלו אותו, ומנעו ממנו מלהרוג את אחד משוטרי מג"ב. "המחבל היה באקסטזה ודקר כמה פעמים את השוטר בצווארו. זינקתי עליו ותפסתי לו את היד עם הסכין. הוא דקר אותי בזרוע וחבריי המאבטחים הצליחו להשתלט עליו", סיפר גרגורי אחרי הפיגוע

בלילה שבין ראשון לשני השבוע, אירע פיגוע דריסה ודקירה בתל אביב. פלסטיני תושב שכם עולה על מונית בתל אביב, דוקר את הנהג ונמלט עם המונית. הוא נוסע לכיוון מועדון האומן 17 בת"א, שם נערכת מסיבת נוער רבת משתתפים. 

סמוך למועדון הוצב מחסום של שוטרי מג"ב. לאיש לא הייתה התראה על כוונה לביצוע פיגוע, אך המחסום הוצב במקום בגלל מסיבת סיום החופש הגדול. המחבל שמגיע למקום עם המונית ששדד,רואה את המחסום המשטרתי, שועט לעברו ופוגע עם המונית בג'יפ הצבאי. שניים מהשוטרים שעמדו במחסום נפגעים. המחבל מעמיד פנים בתוך הרכב כמי שנפגע, ואחד משוטרי מג"ב, שעדיין חושב שמדובר בתאונה, מגיע לסייע לו. כאשר הוא מתכופף לעבר המחבל באוטו, שולף המחבל סכין גדולה ומשסף את גרונו של השוטר. הוא יוצא מהרכב ובקריאות 'אללה ואכבר' הוא מתחיל לדקור את השוטרים במקום.

במועדון הסמוך עמדו בכניסה באותה השעה מאבטחי חברת האבטחה י.מ.מ. לשמע קול התאונה הם ממהרים למקום כדי לסייע. הם עדיין לא יודעים שהם נקלעו לפיגוע בעיצומו.

גרגורי סוקולוב, מאבטח מאשדוד, מספר: "זה היה אולי 150 מטר מהמועדון. פתאום שמענו את רעש התאונה ורצתי עם אלכס (גם הוא אשדודי – ע.א.) לכיוון הרכבים". הם מגיעים לזירה ורואים בתוך שלולית דם שוטר מג"ב שוכב ליד המונית הפגועה. "זה היה שטר מג"ב שגרונו שוסף. פתאום אני רואה מאחורי המונית את המחבל, שבשלב זה עדיין לא ידעתי שהוא מחבל, דוקר שוב ושוב שוטר אחר. זינקתי עליו מעל המונית והתחיל שם מאבק", מספר גרגורי. הוא מנסה להשתלט על המחבל, תופס את ידו כדי שלא ימשיך לדקור את שוטר מג"ב. "אני לא יודע איזה כוח היה למחבל הזה. הוא המשיך עוד ועוד גם שכולם מסביב הרביצו לו. בשלב מסוים הוא השתחרר מהאחיזה שלי ומצליח לדקור אותי ביד. אני מביא לו שני אגרופים בפרצוף ואז אלכס ומאבטחים נוספים מזנקים עליו ומנטרלים אותו", מתאר את האירוע גרגורי.

גרגורי נדקר דקירה עמוקה בזרוע ומתחיל לאבד דם רב. חברו אלכס מחליט לא לאבד זמן יקר ומפנה את חברו במהירות לבית החולים וולפסון, שם הוא מוגדר כפצוע קל-בינוני, שם תופרים אותו הרופאים והוא נחבש כמעט לכל אורך ידו הימנית. 

"למרות הפציעה, הייתי חוזר על זה עוד פעם. אני בטוח שההתערבות שלי ושל חבריי באירוע, הצילה את חייו של לפחות שוטר מג"ב אחד", אומר גרגורי.

המחבל עצמו תיכנן להגיע בסופו של דבר לנוער הרב שעמד מחוץ למועדון, כדי לפגוע בהם. שוטרי מג"ב והמאבטחים, ביניהם שני הגיבורים מאשדוד, מנעו ממנו זאת בגבורה ובאומץ לב ראויים להערכה. שבעה פצועים היו בפיגוע, ביניהם ארבעה שוטרים. אחד נפצע באורח קשה, שניים באורח בינוני, וארבעה קל. 

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה