"כיפת הברזל" השלישית תהיה באשדוד? עוד שבועיים נדע


להאזנה לתוכן:

לראש העיר אשדוד הובטח שכיפת ברזל תוצב באשדוד, אבל גורם בכיר אחר התייחס בביטול לדבריו של לסרי. שר הביטחון הבוקר ברדיו מחזק את ההבטחה ללסרי

כיפת הברזל, המערכת ליירוט טילי הגראד, ששתי מערכות שלה מוצבות בבאר שבע ואשקלון, עושה עבודה מצוינת עד עתה. המערכת הצליחה ליירט באחוזי הצלחה גבוהים, עשרות טילים שנורו לעבר שתי ערים אלו.

תושבים באשדוד זעמו בשבוע שעבר על כך שאשדוד נותרה חשופה, על אף האתרים האסטרטגיים שנמצאים בעיר. בפייסבוק הקימו עצומה שקוראת להציב את המערכת באשדוד. חברת מועצת העיר, הלן גלבר, פנתה לחברי קדימה באותו העניין, וגם פעיל הציבור אבי הלוי פנה אל שר הביטחון באותה הדרישה. רבים מתחו ביקורת על ראש העיר, שלדבריהם לא עשה מספיק כדי שהמערכת תוצב באשדוד.

בשבוע שעבר, לאחר סופשבוע של טילים על אשדוד, אמר לסרי לכתבים שגורם בכיר במשרד הביטחון, הבטיח שעד סוף ספטמבר תושלם בניית המערכת השלישית של כיפת הברזל, והיא תוצב באשדוד. 

חיזוק לדבריו של ראש העיר לסרי, הוא מקבל הבוקר (א') משר הביטחון אהוד ברק. בראיון לרשת ב' אומר ברק שבעוד שבועיים תגיע כיפת ברזל שלישית, אשר תגן טוב יותר על הערים: אשקלון, באר שבע ואשדוד. מניתוח דבריו של ברק אפשר להבין שהמערכת השלישית תוצב באשדוד, שכן באשקלון ובאר שבע כבר יש כיפת ברזל.

יחד עם זאת, באתר עיתון "הארץ", ציטט העיתונאי אנשיל פפר גורמים בכירים במערכת הביטחון, שמציינים שלא ברור היכן תוצב המערכת השלישית, וכן שדבר לא הובטח ללסרי.

בפיסקה העוסקת בעניין זה במאמר, נכתב: 

"במערכת הביטחון הגיבו בביטול על דבריו של ראש העיר אשדוד, יחיאל לסרי, שהצהיר ביום שני ש"עד סוף ספטמבר תוצב באופן קבוע מערכת כיפת ברזל באשדוד". כך הבטיח לו, הוא אמר, גורם ביטחוני בכיר. קצין בחיל האוויר אמר ש"גם מפקד החיל לא יודע איפה יציבו את הסוללה השלישית כשהיא תגיע. אלה החלטות של המטה הכללי באישור הדרג המדיני". הוא הוסיף כי ככלל, לא מציבים את כיפת ברזל במקום באופן קבוע. "זאת מערכת ניידת שנמצאת עדיין בשלב טרום מבצעי והיא עוברת ממקום למקום על פי הצרכים המבצעיים והטכניים, וצורכי האימונים". לדברי גורם בכיר במשרד הביטחון, "אף אחד לא הבטיח ללסרי שום דבר".

ובאשר למערכת השלישית, עד סוף ספטמבר נדע אם המערכת תוצב באיזורינו. בכל מקרה, בסיבוב הבא מבטיחים ארגוני הטרור להכניס גם את תל אביב לטווח הטילים... ואולי המערכת תוצב שם.

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה