שגריר ארה"ב סייר באתרי נפילת הטילים וקינח במנת פלאפל אצל צנעני


להאזנה לתוכן:

שגריר ארה"ב בישראל מר דן שפירו הגיע היום לאשדוד על מנת לחזק את ידי ראש העיר ותושבי אשדוד. הוא התקבל בלשכה, ירד למוקד העירוני ויצא אל הישיבה החרדית, לראות את מקום נפילת הטיל. את הביקור הוא סיים בפלאפל צנעני סמוך ללב אשדוד

צילום: ניר זריהןראש העיר ד"ר יחיאל לסרי היה השבוע עסוק מאוד. מעבר להתמודדות עם ירי הטילים והפעלת מערך החירום העירוני, היה עליו לארח מנהיגים ואנשים חשובים באשדוד, ולהסביר להם על המציאות אליה נקלעה העיר ועל דרכי ההתמודדות של תושבי אשדוד וההנהגה המקומית. ביום א' התייצבה ועדת חוץ וביטחון היוקרתית, על שלל חבריה החשובים, ולאחריה הגיעו שרים וחברי כנסת – בזה אחר זה. אתמול הגיע נשיא המדינה מר שמעון פרס והיום התייצב שגריר ארה"ב בישראל – מר דן שפירו.

להפתעת הנוכחים, השגריר האמריקאי התגלה כדובר עברית רהוטה. מדובר בדיפלומט צעיר אך עם רקורד מרשים ביותר שעשה לא מעט תפקידים בשירות האמריקאי. ד"ר יחיאל לסרי הודה לשגריר על שהתפנה מעיסוקיו ובא לחזק את ידי תושבי העיר.

השגריר האמריקאי מר דן שפירו, שהגיע עם צוות משרדו, שיבח את העמידה של תושבי אשדוד לנוכח האיום וציין שהמחויבות האמריקאית לישראל איננה רק ברית אסטרטגית אלא גם מחויבות מוסרית. הוא הודה לראש העיר על הסקירה המאלפת ועל מערך החירום של אשדוד, שהוכיח תפקוד יפה מאוד. 

לאחר שראש העיר העניק לשגריר תשורה צנועה, הם ירדו למוקד העירוני וראו את הפעילות המתקיימת מהמוקד. משם יצאו הם אל שטח נפילת הטיל וביקרו בישיבה שנפגעה. השגריר שוחח עם צוות ההנהלה של הישיבה, הרבנים ומורי הישיבה, ושמע מהם על ההתרחשות מרגע נפילת הטיל והסיוע המהיר שקיבלו מכוחות הביטחון וההצלה. הוא שוחח עם סגן ראש העיר הרב מרדכי ליברמן ושמע מכולם מחמאות רבות על תפקודה של העירייה ועל מאמציו הבלתי רגילים של ראש העיר, להחזיר המצב לקדמותו ולאפשר חזרה מהירה לחיים נורמטיביים. 

השגריר נפרד מאשדוד בתקווה כי השקט ישוב לשרור בעיר ויאפשר לכולנו לחזור לחיים של שגרה, בשלום ובבטחה. בטרם עזב את העיר, התעקש השגריר לאכול פלאפל, ולאחר כבוד הוא התיישב בדוכן הפלאפל של צנעני, ליד לב אשדוד. הוא אכל מנת פלאפל עם טחינה. לא ידוע עם היה שם חריף...

צילומים: דודו חנונה, לימור אדרי וניר זריהן
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה