צפו בתיעוד: חזיר בר צולם באשדוד


להאזנה לתוכן:

חזיר בר גדול במיוחד, צולם השבוע בשדרות הרצל, מרחק קצר מבתי המגורים. "הוא היה ענק, הסתובב סביב האוטו ורצה לרוץ לעברנו", סיפר האיש שצילם את חזיר הבר

מה הייתם עושים אילו פתאום היה נעמד מולכם חזיר בר גדול ומפחיד? את החויה הזאת עבר השבוע ערן חדד. הוא נסע עם בני משפחתו בציר הרצל, בואך פארק לכיש. סמוך לאנדרטת חללי הפיגוע בנמל, הוא לפתע רואה חיה גדולה בצד הדרך.

בהתחלה זה היה נראה לי כמו חמור, אבל אז הוא פתאום זה והבנתי מיד שזה חזיר בר. לא האמנתי למה שאני רואה, ומיד שלפתי את המצלמה והתחלתי לצלם אותו", מספר חדד. באוטו היו עם חדד אישתו וילדיו, שלמראה החזיר, נלחצו מעט. "החזיר הסתובב והגיע אלינו מהצד השני. הוא הקיף את הרכב ונעמד לצידנו. ראיתי שהוא מתחיל לרקוע עם הרגל, ממש כאילו הוא מתכוון לרוץ לעברי. לחצתי על הגז ונעלמתי משם", מתאר לנו חדד את האירוע.

הוידאו שצילם חדד אכן מוכיחים את דבריו. על אף שעת הלילה והעובדה שזה צולם בשעת לילה, ניתן להבחין היטב בחזיר הבר. "בהתחלה חשבתי אולי הוא ברח מפינת החי בפארק לכיש", אומר לנו חדד, אך מהר מאוד מבין שאין שם חזירי בר. חדד מסכם את האירוע ואומר: "זה באמת היה לא שגרתי ואף מלחיץ". 

לגורמים עימם שוחחנו לא ידוע על חזירי בר שצולמו בעיר, או אפילו בסביבה הקרובה לעיר. חזירי הבר נפוצים בעיקר בצפון הארץ, אך יש חזירי בר באזורים אחרים בארץ, אך בכמויות קטנות יותר.

לרשות שמורות הטבע ידוע על חזירי בר הקיימים בשטחים פתוחים באזורינו, בעיקר באזור ניצנים. "בדרך כלל הם נמנעים מלהסתובב בתוך העיר, אלא אם אין להם ברירה (שכונה שהורחבה ו"לכדה" אותם), ובכל זאת זה לא יוצא מגדר הרגיל לפגוש בחזיר בר (הגם שהמיקום בהחלט חריג)", אומרים לנו ברשות. 

על השאלה מה אמור לעשות אדם שפוגש לפתע בחזיר בר שעומד מולו, אומרים ברשות: "בגדול- כלום. לא להתקרב אליו על מנת שלא ירגיש לכוד, ואז יש להניח שהחזיר פשוט יעזוב כי הוא מפחד יותר.ברמה העירונית (לא ספציפית לגבי אשדוד, אלא באופן כללי!), יש לפעמים צורך להקפיד על תברואה (פחי אשפה סגורים לדוגמא) על מנת שלא לספק לחזירים מקורות מזון בתוך העיר". 

הוטרינר העירוני מסר בתגובה לפניית אשדוד נט: "הטיפול בחיות בר הינו באחריות שמורת הטבע ולפיכך הווטרינר העירוני פנה אל הפקח האזורי לבירור הנושא.בשיחה עם הפקח אזורי הובהר כי הימצאות חיות בר בשטחים פתוחים, בקצות הערים ובשטחים מעובי צמחיה, אינו דבר נדיר.לדברי הפקח האזורי, הימצאותו של חזיר בר בשטחים אלו, על אף שאינו חזיון יומיומי, לא אמור להוות סכנה לציבור.ככלל, טבעו של חזיר בר הוא להתרחק מבני אדם והוא עלול לתקוף רק אם מנסים לתקוף אותו (כמו כל חייה בטבע).בכל מקרה, סוכם כי אנשי המחלקה הוטרינרית תמשיך לעקוב אחר האירוע ובמידה והחזיר בר יופיע בתדירות גבוהה, במקום ספציפי וקבוע, הם יודיעו לפקח בזמן אמת על מנת שיגיע עם אנשיו וילכוד אותו".

צפו בוידאו של חזיר הבר באשדוד - באדיבות ערן חדד 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה