10 פצועים מהם שניים קשה במתקפת טילים על אשדוד (תמונות)


להאזנה לתוכן:

בפעם השלישית הבוקר הופעלה אזעקה באשדוד. בפעם זו הייתה פגיעה בתוך העיר.ישנם עשרה פצועים - שניים מהפצועים מוגדרים פצועים קשה והשאר קל. בעקבות פגיעה ישירה במבנה. טיל אחד נפל בתוך בית כנסת אך באורח נס...לא התפוצץ ולא היו נפגעים (ראה ידיעה נפרדת) תושבי אשדוד מתבקשים להישאר סמוך למבנים מוגנים.
צה"ל תוקף ברצועה.

בפעם השלישית תוך זמן קצר נשמעה אזעקה באשדוד. שני טילים נפלו באחד הרובעים באשדוד. אחד בבית כנסת שנמצא בקרוואן, והאחר סמוך לישיבה. בעקבות הנפילה (שנאסר לפרסם את מיקומה המדוייק) נפגעו ארבעה אזרחים - אחד באורח קשה עם רסיסים בכל חלקי גופו, ועוד שלושה במצב קל. צוותי איחוד הצלה דרום וצוותי מד"א, העניקו טיפול לפצועים ופינו אותם לבית החולים. צוותים של משטרה וכיבוי החלו בטיפול בטילים שנפלו. במשטרה קוראים לתושבים שלא להגיע לזירות נפילה. זה מקשה על עבודת כוחות הביטחון.

סמוך לשעה 5:40 הופעלה האזעקה ברחבי אשדוד והסביבה בעקבות ירי טילים לאזורנו. הטילים שנורו לאזור, לא נפלו בעיר. שני טילי גראד נפלו בשטח פתוח מחוץ לעיר!

בסמוך לשעה 7:45  שוב הופעלה אזעקה באשדוד והסביבה. פיצוצים נשמעו היטב בעיר. נכון לכרגע לא אותרו הנפילות, שככול הנראה אירעו בשטח פתוח.
 

אדם אחד נפגע מהבהלה. הוא מעד תוך כדי ריצה למרחב מוגן ושבר את רגלו וידו. צוותי מד"א לכיש מפנים אותו לבית החולים קפלן ברחובות.

באשדוד בוטלו אמש כל אירועי הקיץ המתוכננים, זאת בעקבות הכוננות הגבוהה. כל האירועים שתוכננו להיום, בוטלו אף הם. 

בעקבות הפיגועים הרצחניים סמוך לאילת, תקף צה"ל ברצועת עזה וחיסל את ראש ועדות ההתנגדות ברצועה, האיש שעומד מאחורי הפיגועים היום. בעקבות האירועים, מד"א לכיש ומד"א נגב, העלו בשעות אחר הצהריים את רמת הכוננות לרמה הגבוהה ביותר (מצב חירום) שהיא רמה ג'.
 
צמרת פיקוד המשטרה, ביחד עם בכירי עיריית אשדוד ופיקוד העורף, קיימו הערכת מצב, בסופה הוחלט לא לקיים את אירועי המדרחוב ברוגוזין אתמול בערב.  
 
אמש, חוליית מחבלים שיגרה  רקטה לעבר אשקלון. הרקטה נפלה בשטח פתוח ולא גרמה לנזק . מערכת כיפת ברזל שהוצבה במקום יירטה רקטה נוספת וורקטה שלישית נפלה בשטח פלסטיני. 
 
זה היה מעין מסר לערים הנמצאות בטווח הרקטות כי עלנו להישאר בהיכון גם במשך סוף השבוע ואולי גם בימים הבאים.  
 
בחילופי האש שיהיו בימים הקרובים, יהיה גם ירי מהצד השני לעברנו - גם אם חמאס יחליט לא להגיב, הרי גם לארגונים הקטנים שבעזה ישנם רקטות והם יעשו מאמץ להגיב על התקפות צה"ל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה