רוצים לחצות באור ירוק? רוצו מהר


להאזנה לתוכן:

ברחוב רוגוזין באשדוד, נמצא אחד ממעברי החציה שאותו תצטרכו לחצות בריצה. האור הירוק מתחלף בכזאת מהירות לאדום, שהוא לא מותיר לכם כל סיכוי לסיים את החציה שלא באור אדום... ומה יגידו הקשישים?

6 שניות בלבד! זה הזמן שיש להולכי הרגל ברחוב רוגוזין פינת שבי ציון, כדי לחצות את מעבר החציה באחד הצירים העמוסים בעיר.
 
אדם בשנות ה- 70 לחייו, שפנה ביום חמישי האחרון אל כתב אשדוד נט, הסב את תשומת ליבנו לרמזור הקצר מאוד. "אני חוצה במקום בכל יום, אבל כמה שאני מנסה, אני לא מצליח לחצות את מעבר החציה באור ירוק. אני עושה שלושה צעדים והופ, הרמזור מתחלף. כמה פעמים חזרתי אחורה מהפחד שאולי תבוא פתאום מכונית. למה זה כל כך קצר?" הוא שואל אותנו.

אחרי שביררנו עם אותו האיש היכן בדיוק הבעיה, יצאנו למקום וניסינו לחצות בעצמנו את מעבר החציה. לא הספקנו. באמצע מעבר החציה התחלף האור לאדום. באמת קצר הרמזור. עמדנו בצד והמתנו לראות אולי מישהו כן יצליח לחצות בזמן שהוקצב...איש לא הצליח. את הכביש חצו צעירים ומבוגרים, אבל איש לא עמד בזמנים של הרמזור.

בדקנו כמה זמן לוקח לרמזור להתחלף והגענו לכך שלהולכי הרגל יש 6 שניות, לא יותר, לחצות את קטע הכביש. עד שהולך הרגל הממוצע מתחיל לחשוב על החציה, ועד שהוא חוצה, הוא לא מספיק לחצות באור ירוק. על אחת כמה וכמה הבעיה קשה יותר עם האוכלוסיה המבוגרת, או כאלה עם מוגבלות ראיה.

צפו בוידאו מהמקום:

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה