להאזנה לתוכן:

לפני ימים ספורים, לאחר שהתכנונים אושרו וההיתרים התקבלו, החלו במינהל התפעול בהנחת צינורות ניקוז מי גשמים גדולים במיוחד, ברחוב יוספטל ברובע ב', שכמעט בכל אירוע גשם משמעותי הופך המקום לונציה הקטנה. ראש מינהל התפעול מבטיח: "באירוע הגשם הבא לא תהיה במקום הצפה", ומבטיח לטפל בכל הניקוזים הישנים שגורמים להצפות קשות

אם נתקלת בכביש חסום ברחוב יוספטל ברובע ב', כדאי שתדעו שבעוד ימים אחדים תסיים עיריית אשדוד את הנחת צינורות ניקוז מי הגשמים החדשים ברחוב.

רחוב יוספטל ידוע כאחד ממוקדי ההצפה הקשים בכל חורף. בכל אירוע גשם משמעותי, הופך הרחוב לנהר של ממש, כאשר רק גגות המכוניות מבצבצים מעל הצפת המים. מדובר באחד האזורים הותיקים באשדוד, עם תשתיות ישנות מאוד שמעולם לא טופלו, למרות שכבר שנים רבות המקום סובל מהצפות קשות.

בהצפה האחרונה שהייתה במקום הבטיח ראש מינהל התפעול, שלמה רוטנברג, לפתור את בעיית הניקוז במקום אחת ולתמיד. מי שהופקד על הכנת התוכנית לפתרון הניקוז במקום, היה מהנדס מירון יעקבוב, מנהל מחלקת נקזים במינהל התפעול. לאחר תכנון ממושך, הונחה התוכנית לפתרון המיידי בבעיית הנקזים על שולחנו של רוטנברג. עלות הטמנת צינורות ניקוז חדשים רק ברחוב יוספטל נאמדת בכ- 400 אלף ש"ח, ומדובר בצינור בטון עם מרכזיות גדולות מאוד, שאמורים לקלוט את מי הגשמים הנאספים במקום בכל אירוע גשם. מדובר במי גשמים שמגיעים למקום מרחוב שבי ציון וז'בוטינסקי, ולמעשה מדובר בנקז עמוס מאוד. ראש העיר ומנכ"ל העירייה אישרו את קידום התוכנית, שהיא קידום התוכנית של לסרי לטיפול בתשתיות ישנות ברבעים הישנים. לפני שבועות התקבלו כל האישורים ההנדסיים הדרושים, והעבודות יצאו אל הפועל.

כלים כבדים החלו לעבוד במקום, לחפור ולהניח את צינורות הניקוז במקום. העבודות צפויות להסתיים בימים הקרובים, והמבחן האמיתי יהיה בחורף הקרוב.

שלמה רוטנברג, ראש מינהל התפעול: "מדובר בהנחיה ישירה של ראש העיר, לפתור את בעיית הניקוז במקום. ישנם מספר מוקדים בעיתיים בעיר, בהם יש הצפות בחורף, שבחלקם כבר טיפלנו".

לדברי רוטנברג, אחד המוקדים שבו כבר הונחו צינורות ניקוז חדשים היה באזור שדרות משה דיין, שם הקו הורחב ואמור לתת מענה לזרימה המוגברת במקום. מוקד אחר שיזכה למענה עוד הקיץ הוא בשדרות ירושלים, צמוד לרובע ו', אליו יגיעו הצוותים מיד לאחר סיום העבודות ברחוב יוספטל.


מוקד הצפות גדול ובעייתי במיוחד נמצא ברובע ג' בשדרות עוזיהו סמוך לקריית אברמסקי, אליו מתנקזים מי גשמים משדרות בני ברית וחלק נכבד מרחוב הפלמ"ח, הרחוב הראשי ברובע ג', בו אין נקזים לאורך מאות מטרים. במינהל התפעול עדיין ממתינים לאישור התוכניות לאזור זה, וההערכה של רוטנברג היא שעד סוף השנה, גם באזור זה יונחו צינורות ניקוז חדשים.

רוטנברג מציין שמדובר בעלות כספית לא קטנה, כ- 1.5 מיליון ש"ח בקירוב. "אנחנו נחושים לפתור את בעיית הניקוז, ששנים רבות הוזנחה ברובעים המזרחיים של העיר. ראש העיר הורה לפתור את הבעיה, וכך אנו עושים. בחורף הבא התמונה תהיה שונה לחלוטין", אומר רוטנברג.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה