אשדוד תקלוט יותר מ-30 רופאים עולים


להאזנה לתוכן:

יותר מ- 30 רופאים ממדינות חבר העמים מתכננים לעלות לישראל בחודשים יולי - אוגוסט, במסגרת תוכנית של המשרד לקליטת עלייה. רובם ייקלטו באשדוד ולהשתלם בבית החולים 'קפלן' ברחובות

זו השנה השלישית של עליית רופאים צעירים לארץ, הנעשית על ידי המשרד לקליטת עלייה והסוכנות היהודית. מנהלת אגף התעסוקה במשרד לקליטת העלייה, הגב' קלאודיה כץ, הודיעה כי "התוכנית נחשבת ליעילה ביותר. הרוב המכריע של המשתתפים בפרויקט עוברים בהצלחה את הבחינות ומקבלים עבודה. 98% מהרופאים המשתתפים בתוכנית, שעלו בקבוצה הראשונה, קיבלו רישיון עבודה. חלק מהקבוצה השנייה כבר עבר את הבחינות והשאר יבחנו בסתיו הקרוב".

משתתפי התוכנית הם רופאים, אשר הניסיון המקצועי שלהם לא עולה על 14 שנים (כולל בוגרי בתי ספר לרפואה, שטרם הספיקו להתחיל לעבוד בארץ המוצא). קבוצת העולים מתגוררת במרכז הקליטה "בית קנדה" באשדוד, שם הם עוברים קורס בסיס בעברית (500 שעות), קורס "עברית של רפואה" (300 שעות) וקורס מושגי רפואה (150 שעות). לאחר מכן עוברים העולים קורס הכנה לבחינה במרכז הרפואי "קפלן" ברחובות, בו פועל בית הספר להכשרת רופאים עולים ב-20 השנים האחרונות.

משרד הקליטה מממן  את תוכנית ההכנה לבחינה במלואה. לאחר שמשתתפי התוכנית מסיימים לקבל "סל קליטה", הם מקבלים מהמשרד לקליטת העלייה דמי מחייה, לאורך תקופת לימודיהם, שעולה על שנה. המשרד אף מממן את העסקתם של הרופאים בהמשך דרכם עד להשתלבות במערכת הבריאות הישראלית. כמו כן, למשפחות של משתתפי התוכנית ניתן סיוע בהשתלבות בשוק העבודה.

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה