חיפש מטבעות בעזרת גלאי מתכות ונלקח לחקירה ברשות העתיקות


להאזנה לתוכן:

תושב אשדוד חיפש מטבעות עתיקים בשטח גן לאומי אשקלון בעזרת מגלה מתכות שקיבל ליום ההולדת - ונתפס על חם. הועבר לטיפול היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות

תושב אשדוד נתפס ביום ו' האחרון בעת שעסק בחיפוש אוצרות באתר עתיקות מוכרז בגן הלאומי אשקלון. עובדי רשות הטבע והגנים זיהו את החשוד עובד עם גלאי מתכות בשטח, והפסיקו את עבודתו. 

למקום הוזעקו אנשי היחידה למניעת שוד של רשות העתיקות, שעיכבו את החשוד לחקירה. החשוד, בן 37, עולה חדש מצרפת, סיפר בחקירתו שקיבל את מגלה המתכות מהוריו כמתנה ליום הולדתו לפני ימים אחדים, ויצא לנסותו באתר העתיקות. לדבריו, הוא לא ידע שחיפוש עתיקות אסור בחוק בישראל, והביע חרטה מלאה על מעשיו. 

מרשות העתיקות נמסר שחיפוש עתיקות באמצעות גלאי מתכות בישראל אסור על פי חוק, ואף הימצאות עם גלאי מתכות בשטח המכיל עתיקות מנוגדת לחוק. העונש הקבוע בגין ביצוע עבירות אלו הינו שלוש שנות מאסר. 

לדברי אורי חופש, מפקח היחידה למניעת שוד עתיקות באזור הדרום, "גניבת המטבעות מאתר העתיקות גורמת לפגיעה באתר העתיקות ובאפשרות לחקור את האתר בכלים מדעיים: מטבע עתיק שמתגלה בחפירה ארכיאולוגית מקצועית באתר עתיקות מאפשר את תיארוך האתר לתקופה. ניתוק הממצאים מהקשרם מעלים לצמיתות מידע יקר מפז מעיני החוקרים והציבור. במקום גלאי מתכות, מומלץ להעניק לשוחרי הארכיאולוגיה מתנה אחרת".

בסיום חקירתו שוחרר החשוד. מגלה המתכות נתפס כמוצג משפטי ובימים הקרובים יוחלט ברשות העתיקות האם החשוד יועמד לדין. 

צילום: עומרי בוכניק, רשות הטבע והגנים.
 


 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה