הממטרות הרטיבו את שוכני מחאת האוהלים באשדוד


להאזנה לתוכן:

בלילה הראשון בלי אימא, הקפיצו את שוכני האוהלים ממטרות שהחלו לפעול ב04.00 לפנות בבוקר. הלילה ישנו לראשונה קבוצת צעירים מאשדוד בפארק הסיטי על הכביש הראשי , כדי למחות כנגד עליית מחירי הנדל"ן הבלתי פוסקת. הצעירים קוראים לתושבי העיר להצטרף אליהם כדי ליצור מודעות רחבה לנושא

הלילה התמקמו הצעירים מאשדוד, רובם סטודנטים, אשר הקימו כ 6-7 אוהלים.
כ100 מתושבי העיר באו לחזק את ידיהם, לנגן על גיטרה ולהנעים את זמנם, אומנם רק כ10 נשארו ללון איתם את הלילה.

היה קר הם מודים אבל מתכוונים להמשיך בתנאי שלציבור יהיה אכפת.
כדי שהמאבק יקבל תהודה ודחיפה. הם צריכים שתושבי העיר יבואו להזדהות ואף להקים אוהלים לצידם. הם נאיבים, הם מאמינים והם מקווים שהם יצליחו לסחוף אותנו אליהם.
 
ברגע ש"מחאת האוהלים" פרצה את גבולות תל אביב והחלה להתפשט למוקדים אחרים ברחבי הארץ, החליטו גם באשדוד להרים את הכפפה. חברי קבוצת "אשדוד מתעוררת" וצעירי העיר החליטו שהם מצטרפים למאבק נגד העלייה המתמשכת במחיר הדיור והשכירות באשדוד ובכלל המדינה, והחליטו להקים מאהל מחאה בפארק הסיטי.  

במהלך השבוע החולף פורסמו בפייסבוק ובאתרי הרשתות החברתיות האחרות קריאות הפונות לתושבי העיר לקום ולהצטרף למאבק בזו הלשון: "בואו גם אתם עם אוהל לפארק הסיטי ביום רביעי הקרוב בשעה18:00 יחד עם חברי 'אשדוד מתעוררת' ותושבים נוספים לתמוך במאבק". הידיעה פשטה כמו אש בשדה קוצים ומאות צעירים מתושבי העיר אישרו כי הם מתכוונים להגיע ולהביע תמיכה במהלך. נאור ביטון ושרי גרינברג, ממארגני המאהל מצפים כי מעבר למאות התומכים שוודאי יגיעו להפגין הזדהות במהלך ימי המאהל, לפחות 20-30 אוהלים אכן יוקמו לאות מחאה. 


על מה בעצם אתם מוחים?
"בשנים האחרונות מחירי השכירות והדיור באשדוד צמחו בעשרות אחוזים, בעוד שהמשכורת הממוצעת כמעט ולא השתנתה. מדוע זוג הורים שעובד במשכורת מכובדת לא יכול לקנות דירה בעיר? מדוע סטודנטים לא יכולים להשכיר דירה במחיר סביר? מדוע הקבלנים ממשיכים לבנות דירות גדולות??"

מדברים על זה ללא הפסקה בשבועיים האחרונים. יש לכם הצעות אחרות?
"יש לנו שתי דרישות עיקריות. הראשונה, אנחנו קוראים לראש עיריית אשדוד, אשר ניסה לקדם תכנית בעבר ונחסם ע"י הממשלה, לעזור במאבק לקידום תכניות שיקלו על שכר הדירה ומחירי הדירות הגבוהים באשדוד ולדרוש זאת מהממשלה, מקבלני הבנייה וממשכירי הדירות.

כמו כן, אנחנו קוראים לממשלת ישראל והעומד בראשה להקים מנגנון שיגביל את עליית מחירי השכירות הלא-הגיונית בשנים האחרונות. אנחנו קוראים לו לפנות לקבלנים ולהציע תוכניות שלא רק ישחררו שטחים בצורה מהירה יותר אלא יחייבו בניית דירות שמתאימה לאוכלוסייה".

אבל זה בניגוד לכללי השוק החופשי.
"שוק חופשי לא צריך להיות שוק חופשי מהגיון. צעירים לא צריכים להרגיש חסרי-אונים מול מחירים בלתי-הגיוניים במדינה שלנו! הקבלנים, משכירי הדירות, העירייה והממשלה חייבים להתעשת ולפעול בנושא".

בימים האחרונים מתחזקות הטענות כי זהו מאבק פוליטי.
"ממש ממש לא! זה בדיוק מה שאנחנו רוצים לציין- זה אינו מאבק של ימין נגד שמאל, צעירים נגד מבוגרים, תומכי/מתנגדי שוק חופשי או תומכי/מתנגדי הממשלה. זהו מאבק של צעירים שעובדים, לומדים, שירתו בצבא ושכל אזרח ותושב בעיר ידע על מצוקת הדיור. זהו מאבק על הזכות שלנו לחיות כאן בכבוד ולשלם שכר דירה הוגן ולאפשרות לקנות בית במחירים סבירים. אנחנו רוצים לחיות בעיר הזאת, לגור בה ולהתפרנס בה בכבוד!"

אתם חושבים שזה יעזור?
"אנחנו נעשה את כל מה שביכולתנו על מנת למחות על מה שקורה וככל שיהיו יותר אוהלים, כך יבינו שהצורך הוא יותר גדול, וכאן אנו רוצים לקרוא לצעירי העיר באופן ישיר: 'אם גם אתם מאמינים שזה הופך יותר ויותר קשה בשנים האחרונות- בואו עם אוהל וכל דבר שיכול לעזור, הצטרפו למאבק כי ביחד, גם ראשות העיר וגם הממשלה יבינו שצריך לפעול".

מקימי מאהל המחאה באשדוד, קוראים לכל מי שיש באפשרותו לסייע בהקמת המאהל ע"י הבאת אוהלים, ציליות , מחצלות וכדומה, להגיע ולסייע להצלחת המחאה. 

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, שמקדם מאז כניסתו תוכנית לדיור בר השגה, שלעת עתה היועץ המשפטי של משרד הפנים מכשילה, ציין שהוא תומך במאבק הצעירים לדיור במחיר שפוי. לסרי הורה לסמנכ"לית העירייה, דינה בר אולפן, להנחות את יחידות העירייה להעניק סיוע למאהל. מדובר בהצבת שירותים כימיים, עוקב מים ועוד. במכתבה של בר אולפן ליחידות העירייה, היא מציינת: "בהתאם להחלטת ראש העיר ולמדיניותו לקידום דיור בר השגה , אנו תומכים במאבק ונעמיד לרשותם סיוע לטובתו".
 
צילום: אורי קריספין ועופר אשטוקר

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה