תושבים בסיטי הפגינו נגד השתלטות על חניונים פרטיים


להאזנה לתוכן:

השבוע הוזעקה חברת מועצת העיר הלן גלבר ע"י תושבי רובע הסיטי, בכדי לאמוד מקרוב על השתלטות גורמים עלומים על מתחם חניון תת קרקעי, והפיכתו למחסנים לאחסון סחורות , עסקים, מגורים לעובדים זרים ופיצול דירות.

אתמול בערב (יום ג') ארגנו תושבי קריית גנים בסיטי מפגש מחאה והפגנה, בנוכחות עשרות דיירי הבניינים במתחם הסיטי, ובנוכחות חברת המועצה הלן גלבר. התושבים חשים חסרי אונים מול השתלטות גורמים עלומים שלדבריהם פתחו בתי עסק, פיצול דירות לעובדים זרים המתגוררים ביחידות דיור שנבנו ונמצאות בחניון התת קרקעי , מחסנים לאחסון סחורות החשודים כמכילים חומרים מסוכנים העלולים לסכן את שלום ובריאות התושבים.

לדברי נציגי התושבים , הם פנו מספר פעמים לגורמי העירייה ,אך פניהם הושבו ריקם והעירייה מטעמים השמורים עימה נמנעת מלטפל בבעיה.

בעקבות התעלמות גורמי העירייה החליטו התושבים להביע את מחאתם והחתימו  עשרות תושבים על עצומה ועל יציאה למחאה ציבורית עד השגת פינוי הפולשים הבלתי חוקיים מהחניונים התת קרקעיים. 

ד', אחד התושבים שהשתתף בהפגנה: "אנחנו חשים שדוחקים אותנו החוצה טיפין טיפין מהבית שלנו. החניות רשומות על שמנו בטאבו. עד לא מזמן נדרשנו לשלם ארנונה עד שבג"ץ קבע שגביה זו אינה חוקית ואין לגבות ארנונה על חניות תת קרקעיות. ואם לא די בכך, אנשים שאינם מתגוררים כלל במתחם מקבלים חזקה על מחסנים ושטחים במתחם ועושים בהם כבשלהם, בלי לשלם ארנונה, בלי לשלם  לדיירים במתחם  ובלי לשלם דמי ועד עבור שירותי האחזקה של החניון שאנחנו נאלצים לממן מכיסנו. אם לא די בכך, דיירים מתלוננים שאין להם חניה במקום כי שטחים נרחבים בחניון תפוסים  והופכים למשרדים, מחסנים, מוסכים לרכבים ועוד "

התושבים קוראים לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, לגורמי הפיקוח בעירייה , למשטרת ישראל ולאיגוד איכות הסביבה לאכוף את החוק ולפנות מידית את הפולשים  שהשתלטו על החניונים התת קרקעיים הן את המוסכים, המשרדים, הדירות המפוצלות ופינוי החומרים המסוכנים וזאת במידית.

הלן גלבר:"בסיור שערכתי בחניון התת קרקעי עם התושבים נדהמתי לראות את מצבם של החניונים, ואת מצוקתם של התושבים. אני מציעה לד"ר לסרי לצאת ממשרדו ולערוך סיורים בשטח  ומכאן אני קוראת לד"ר לסרי – הצהרת שתגלה אפס סובלנות כלפי עבירות בנייה , הבטחות יש לקיים ! "

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה