המשרד להגנת הסביבה: חופי אשדוד הלא מוכרזים נקיים מאוד!


להאזנה לתוכן:

לפני יותר מחודש הבאנו תמונה קשה מחוף חברת חשמל, צפונית לאשדוד, של לכלוך וטינופת. במינהל התפעול לקחו אחריות ומאז החופים נקיים ונקיים מאוד. בהחלט כל הכבוד!

המשרד להגנת הסביבה עורך באופן קבוע, מידי חודש בחודשו, בדיקות למצב החופים בישראל תוך שהוא מעניק ציונים ומפרסם אותם בתקשורת. הבדיקה האחרונה קבעה כי חופי אשדוד מצטיינים במיוחד עם הציונים נקי ונקי מאוד. לפני יותר מחודש הבאנו תמונות קשות מחוף חברת חשמל, צפונית לאשדוד, שהיה מטונף ומלוכלך מאוד... בעיקר בעקבות רשלנות מבלים.

תכנית "חוף נקי" המבצעת בדיקות תקופתיות לאורך חופיה הלא מוכרזים של ישראל, לבדיקת מצב הניקיון בהם, דואגת שנתוני הבדיקה יגיעו לידי כל הרשויות הנבדקות ולידי התקשורת כאחת. הנתונים מתפרסמים בשתי טבלאות המציגות את תוצאות המדד – האחת מפרטת את התוצאות בכל החופים ואילו השניה מסכמת את המדד הממוצע. מדובר בעשרות חופים, מראש הנקרה ועד זיקים וחוף אשקלון בדרום.

אין מדובר בחופים המוכרזים של אשדוד, שהרי אלו כבר זכו לציונים גבוהים במיוחד, בכל פרמטר אפשרי, לאור ההשקעות והמשאבים שהושקעו בהם בשנתיים האחרונות ושדרגו אותם לרמת חופים מהיפים בישראל.

החופים הלא מוכרזים בתחום שיפוטה של אשדוד הם: אשדוד צפון – בקטע חוף מתחנת הכח ועד לקצה תחום השיפוט העירוני ואשדוד דרום – עד תחום השיפוט של באר טוביה.

מנהל אגף ים וחופים במשרד להגנת הסביבה, מר רני עמיר, כותב לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי כך: "על פי תוצאות המדד לתקופה שבנדון ממוצע המדדים לחופים אשר בתחום אחריותכם נמצא במדידה אחת על רמת נקי ובשנייה נקי מאד. אנו מקווים כי תישמרו על רמת הניקיון הגבוהה בהמשך עונת הרחצה".


מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי החמיא לאנשי אגף החופים, המופקדים גם על קטעי החוף הללו, והודה להם על המאמץ בהבאת מצב החופים לרמתם המצויינת. הוא הביע תקווה כי ציונים אלה יישמרו גם להבא וקורא לתושבי העיר ולאורחים הבאים בשערי העיר, לשמור על הניקיון ברצועות החוף הללו, גם אם הם אסורים ברחצה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה