קבלת שבת בפארק לכיש


להאזנה לתוכן:

בשישי האחרון קיבלה טינופת ופסולת מצחינה את הבאים לפארק לכיש, על גדות נחל לכיש. שאריות אלכוהול, אריזות בשרים וגחלים שזרוקים בשיחים. את הלכלוך משאירים אחריהם מטיילים חסרי מוסר, אבל איפה לעזאזל הפקחים?

בסוף השבוע האחרון התארח אצלי חבר (תייר) מארצות הברית. ביום שישי, אחרי כוס קפה של בוקר, הוא מבקש ממני לקחת אותו לראות את אשדוד היפה. הדבר הראשון שעלה לי בראש היה פארק לכיש. השעה היא שעת בוקר, עדיין לא חם מאוד ואפשר לטייל במקום בנוחות. 

אבל מתברר שהבחירה שלי הייתה גרועה ביותר. בכניסה לפארק, מיד לאחר הירידה, שאריות מסיבה שנערכה במקום נראים היטב ממעלי השביל. שברי בקבוקים, שקיות ניילון, בקבוקי פלסטיק, שאריות נרגילה ושאריות בקבוקי אלכוהול. בשיחים אנו רואים שאריות גחלים שנזרקו במקום.

מטרים משם נמצא פח אשפה שמסביבו אשפה רבה פזורה. בהמשך, על המדשאה, מפוזרת פסולת מסריחה עם שאריות בשרים, סלטים הזרוקים על הדשא. שקיות ניילון מתעופפים עם הרוח וספסל שנעקר מאחד המקומות בפארק, זרוק בסמוך. גם ליד כלובי החיות, השקיות מתעופפות ונתקעות בגדר. רק שלא יתעופפו לתוך הכלובים ויגרמו לאחת החיות להיחנק... מה שקרה בעבר לג'ירפה שהייתה במקום.
 
האמת, התביישתי. אני מנסה להסביר לחברי שמדובר באנשים חסרי אחריות, ללא השכלה שלא יודעים לשמור על הניקיון. הוא מהנהן בראשו כאילו מאשר את דבריי, אבל הרושם הראשוני נחרט עמוק בראשו... זה הדבר הראשון שהוא ראה על אשדוד.

מי שאחראית על פארק לכיש, ובכלל זה גם על ניקיון הפארק, היא חופית - החברה לפיתוח התיירות באשדוד. בעבר כבר כתבנו מספר פעמים על מצב הניקיון בפארק ועל הלכלוך שמשאירים אחריהם מטיילים. חבל שאיש אינו דואג לקנוס את אותם המלכלכים, שלא מלכלכים רק בפארק לכיש, אלה הורסים לכולנו את ניקיון העיר.


 
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה